عبدالمالک شنبه زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پروژه ها شامل مرمت و ساماندهی شهر تاریخی سیمره، مرمت و ساماندهی پایگاه پیش از تاریخ دهلران، مرمت امامزاده مهدی صالح ماژین، بهسازی و ایمن سازی مخزن، مرمت و تعمیر موزه باستان ساماندهی و مرمت گنبد جهانگیر است.
وی با بیان اینکه بررسی و شناسایی آثار تاریخی و باستانی چرداول، دهلران و ایوان نیز در حال اجرا است، افزود: از این تعداد پروژه قلعه کنجانچم، عمارت والی کهره و مرمت قلعه والی در مراحل پایانی و 11 پروژه دیگر نیز در حال اجرا هستند.
شنبه زاده به بهسازی مسیر دسترسی روستای زنجیره علیا به منطقه گردشگری امامزاده پیرحسین (ع) اشاره کرد و گفت: 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: از این میزان اعتبار 2 میلیارد ریال بصورت نقدی و 200 میلیون ریال نیز بصورت اوراق 2 ساله تخصیص یافته است.
شنبه زاده تصریح کرد: این پروژه شامل پل سازی، ایجاد دیوار حائل، آماده سازی بستر جاده برای آسفالت مسیر و ایجاد پارکینگ در محل امام زاده پیرحسین (ع) است.
وی یادآور شد: در این راستا مطالعات توسط مشاور طرح انجام و نسبت به تهیه نقشه ها نیز اقدامات لازم صورت گرفته و برای اجرا و انتخاب پیمانکار به مناقصه گذاشته می شود.
به گزارش ایرنا، ایلام دارای یک هزار و 700 اثر تاریخی در مناطق مختلف استان است که حدود 800 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.