به گزارش ایرنا، جلال میرزایی روز شنبه در جشنواره امتنان از کارگران استان ایلام اظهار داشت: با توجه به امکانات موجود و در حد توان دولت قوانین به بخشی از مطالبات کارگران پرداخته و تغییراتی برای فراهم کردن شرایط بهتر کارگران فراهم کرده است.
وی یادآور شد: سال گذشته حداقل دستمزد کارگران 11 میلیون ریال بود که با اقدامات صورت گرفته در مجلس این میزان به 15 مییلون ریال افزایش یافته هر چند این میزان با توجه به افزایش نرخ تورم جوابگو نیست.
میرزایی با بیان اینکه این میزان افزایش با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب کنونی کافی نیست، گفت: در این شرایط هم دولت هم کارفرمایان حکم کارگران را افزایش دادند اما از سویی با توجه به گستردگی بخش دولتی طبقه کارگر نیز نیازمند امنیت شغلی است.
میرزایی یادآور شد: در خصوص قوانین کار نباید سخت گرفت چرا که بسیاری از سرمایه گذاران با توجه به شرایط اقتصادی سرمایه خود را از کشور خارج کرده و باید بدنبال راه حل برای حمایت و نگهداری آنها باشیم.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور 2 دیدگاه در خصوص وضعیت اقتصادی وجود دارد که یکی ناشی از سوء مدیریت است و دیدگاه دیگر فشارها و تحریم های اقتصادی را مسبب این وضعیت می دانند.
وی ادامه داد: اقتصاد ما صادرات محور نیست که واحدهای تولیدی و کارفرمایان با کسب درآمد کافی دستمزد مناسب به کارگران بدهند بنابراین حداقل دستمزد را پرداخت می کنند.
میرزایی افزود: بخش غیردولتی سال گذشته با رشد اقتصادی 3.2- روبرو بود که امیدواریم این وضعیت بهتر شود اما با وجود پیش بینی های ناامید کننده بخش دولتی وضعیت بهتری دارد.
وی تاکید کرد: باید با تعامل سازنده و گفتگوی بی وقفه برای حل اختلافات، مشکلات اقتصادی را کاهش دهیم و با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری همچنین نگاه دولت تحریم ها را با هزینه کمتری پشت سربگذاریم.
دیگر نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس نیز در این آیین گفت: امسال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری سال رونق و تولید است و امید کشور به بازوان پرتوان کارگران است.
شادمهر کاظم زاده افزود: با تلاش مضاعف و امید به آینده مانند 40 سال گذشته سربلند از هر زمانی از تحریم های ظالمانه خارج می شوییم و هر جا که اعتماد به توان داخلی بوده موفق عمل کرده ایم.
وی یادآور شد: در کشور مشکلاتی وجود دارد اما همین مشکلات و تحریم ها انگیزه ای برای رهایی از اقتصاد وابسته فراهم کرده و دشمن نیز با برآورد ضعف های ما از مسیری وارد شده که بیشترین ضربه را به نظام ما وارد کند.
کاظم زاده به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فروش نفت اشاره کرد و گفت: در بودجه کشور فرصت های خوبی پیش رو داریم که یکی از مهم ترین آنها کارآفرینی، اشتغال و سرمایه گذاری در عرصه های مختلف است.
نمایند حوزه جنوب ایلام تصریح کرد: اعتبار 370 هزار میلیارد تومانی برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در کشور ابلاغ و یک میلیون شغل جدیدی برای سال 98 برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی 50 هزار شغل جدید، در بخش صنعت 270 هزار فرصت شغلی و در بخش میراث فرهنگی 122 هزار شغل جدید ایجاد می شود که باید سهم استان را به بهترین شکل مطالبه کنیم.
به گزارش ایرنا، جشنواره امتنان از کارگران نمونه هر ساله با هدف تجلیل از کارگران و گروه کارهای نمونه و به منظور ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش در2 مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود(در سه مرحله مقدماتی در سطح کارگاهی و کارخانه، در سطح استانی و مرحله نهایی در سطح کشور انجام می‌شود).
244 نفر در سامانه 244 ثبت نام کردند، 190 نفر شرایط داوری داشتند و 55 طرح واجد شرایط، بررسی شد که از این تعداد هفت نفر به عنوان کارگر، گروه کار و واحد نمونه انتخاب شدند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.