به گزارش ایرنا، دادستانی ایلام که در ماه های گذشته مدل خاصی از مداخله و برخورد با ناهنجاری های جامعه را ارائه کرده که با استقبال افکار عمومی مواجه شده است این بار به عنوان مدعی العموم بلبشو و بی نظمی به پرونده نوسان و افزایش قیمت و در روزهای اخیر عدم عرضه مرغ به بازار ورود کرد.
درنتیجه آنانی که پنج شنبه گذشته 160 هزار ریال قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ را در بازار ایلام به عنوان استان مولد و صادر کننده این کالا به تلخی پرداخت می کردند به واسطه شبکه ها و پایگاه های خبری دریافتند که دادستانی ایلام حکم دستگیری مسئولان مرتبط با تولید و عرضه مرغ را صادر کرده است.
خبر اولیه حکایت از این داشت که دادستان استان ایلام حکم بازداشت رئیس و معاون بهبودات دامی سازمان جهادکشاورزی، مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام، اعضای اتحادیه مرغداران و کشتارگاه مانشت ایلام را صادر کرده است.
براساس پیگیری خبرنگار ایرنا رئیس سازمان جهادکشاورزی و مدیرکل پشتیبانی امور دام استان ایلام بعد از چند ساعت بازداشت و بعد از انجام تحقیق قضایی آزاد شدند اما سایر افراد برای تکمیل تحقیقات در بازداشت هستند.
در حالی که تلاش خبرنگار ایرنا برای تماس و گفت و گو با دادستانی تاکنون نتیجه نداده است رئیس سازمان جهادکشاورزی ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خبر بازداشت ها را به طور ضمنی تایید کرد.
سیدمحمدتراب میری روز شنبه در خصوص وضعیتی که منجر به افزایش قیمت و کمبود عرضه مرغ به بازار و مداخله دادستانی شد توضیح داد : طبق مصوبه دی ماه ستاد تنطیم بازار کشور مقرر شد تولید کنندگان مرغ را به قیمت مصوب هر کیلوگرم 115 هزار ریا به کشتارگاه ها عرضه کنند.
وی اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار استان ایلام اجرای این مصوبه را از اول اردیبهشت ماه اجرا و اعلام کرد اما باتوجه به اینکه قیمت هر کیلو مرغ در استان های همجوار ایلام چون کرمانشاه و خوزستان بیشتر از نرخ مصوب ستاد تنطیم بازار بود مرغداران حاضر به عرضه مرغ به این قمیت مصوب نشدند.
وی افزود: بنابراین تولیدکنندگان با نپذیرفتن مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام به انتقال و عرضه مرغ تولیدی در استان های همجوار ایلام کردند که این اقدام دراستان ایلام منجر به افزایش قیمت و حتی کمبود مرغ در بازارهای استان ایلام و تعطیلی کشتارگاه صنعتی شد.
میری یادآور شد: سر پیچی مرغداران از مصوبه ستاد تنظیم بازار در حالی است که این ستاد نهاده های غذایی طیور را تامین و به قیمت مناسب یه مرغداران واگذار کرد با این شرط که مرغداران نیز در مقابل مرغ را به قیمت مصوب در اختیار کشتارگاه و بازار مصرف قرار دهند اما تولیدکنندگان با اعلام اینکه این نرخ مصوب باعث متضررشدن آنها می شود از عرضه و تحویل مرغ به کشتارگاه امتناع کردند.
وی گفت: کمبود و افزایش قیمت مرغ موجب نارضایتی مصرف کنندگان شد و این موضوع باعث ورود مستقیم دادستان به موضوع و صدور بازداشت برخی اعضای دخیل در ستاد تنظیم بازار شد و بررسی این پرونده همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در حال حاضر مرغ مورد نیاز استان ایلام، از دیگر استان ها تامین و به ایلام وارد می شود.
ه گزارش ایرنا، کمبود و افزایش بهای مرغ و کمبود کنونی ان استان ایلام دارای 400 واحد مرغداری است که در هر دوره تولید (بین 45 تا 50 روز) هفت میلیون تن مرغ را تولید می کنند و حدود 2 هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر هم غیر مستقیم در صنعت مرغداری ایلام فعال هستند.
به گزارش ایرنا، وجود نوسان و افزایش قیمت ماه های اخیر گوشت به خصوص مرغ در حالی است که ایلام با 400 واحد مرغداری نیمه صنعتی و صنعتی به عنوان یکی از استان های مولد و صادر کننده گوشت مرغ مطرح است.
در هر دوره تولید (بین 45 تا 50 روز) حدود هفت میلیون تن گوشت مرغ در 400 واحد مرغداری صنعتی استان ایلام تولید و بازارهای داخل و خارج از استان عرضه می شود.
میزان مصرف روزانه مرغ در استان ایلام 16 تنکه بسیار کمتر از مقدار تولید ان است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.