به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز چهار شنبه در نشست ستاد زکات شهرستان دهلران اظهار داشت: پرداخت زکات یکی از عبادات است و صرف نظر از اینکه در چه جایی مصرف شود باید مردم را به انجام این کار عبادی تشویق کرد.
وی افزود: زکات موجب پاکی و رشد دهنده اموال است، ادای این حکم الهی علاوه بر اهمیت آن در توجه و اطاعت بنده نسبت به دستورات خداوند، ثمرات و دستاوردهای فراوانی در دنیا و آخرت دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: در قرآن کریم، زکات به دنبال نماز و حتی بیش از خمس آمده است که این تاکیدات نشان از اهمیت پرداختن امر زکات در بین مسلمانان دارد ادای این حکم الهی علاوه بر اهمیت آن در توجه و اطاعت بنده نسبت به دستورات خداوند، ثمرات و دستاوردهای فراوانی در دنیا و آخرت دارد.
حجت الاسلام کریمی تبار اضافه کرد: در نظام مقدس اسلامی که مبتنی بر عدالت اجتماعی است اگر مردم زکات پرداخت کنند فقیری در جامعه نخواهد بود.
وی اضافه کرد: امروز مردم بخوبی به فواید و مزایای زکات در جامعه آگاهی دارند و همین موضوع باعث رشد جمع آوری زکات در استان شده است.
امام جمعه ایلام اولویت مصارف زکات را مستحقین دانست و افزود: زکات باید برای کارهای عمرانی و فرهنگی و عام المنفعه در هر منطقه بکار گرفته شود تا مردم آثار آن را در منطقه و محل زندگی خود لمس کنند.
امام جمعه دهلران نیز در این نشست گفت: سال گذشته پنج میلیارد و 620 میلیون ریال وجوهات زکات در این شهرستان جمع آوری شد.
سید محسن موسوی افزود: این میزان زکات در سه پروژه عمرانی و در حوزه های درمان،معیشت،فرهنگی،تامین جهیزیه،مسکن و دانشجویی هزینه شد.
فرماندار دهلران هم در این نشست به اهمیت زکات در دین مبین اسلام و آثار وبرکات آن در جامعه اشاره و گفت: برای ترویج این فریضه الهی در جامعه به فرهنگ سازی نیاز است، مردم باید بیش از پیش آثار و برکات زکات و نقش آن در عمران و آبادانی و کارهای فرهنگی و عام المنفعه در محل زندگی خود لمس کنند.
مجید عسگری تاکید کرد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان کمک به تکمیل پروژه های عمرانی که از محل زکات شروع شده اند مد نظر خواهد بود.
وی از مدیران دستگاه ها،بخشداران و دهیاران خواست در زمینه جمع آوری زکات با ستاد زکات شهرستان نهایت همکاری را داشته باشند.
شهرستان دهلران در 220 کیلومتری ایلام واقع است.
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.