به گزارش ایرنا، احمد کرمی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح جشنواره ملی ایل بانگ در شهرستان بدره اظهار داشت: شاید در کمتر جایی از کره زمین باشد که آداب، رسوم، فرهنگ و پوشش های مختلف اقوام این گونه در کنار هم قرار گرفته باشند
وی افزود: در واقع برگزاری این گونه جشنواره ها می تواند احیاگر برخی سنت ها و آیین هایی باشد که رو به فراموشی است.
کرمی تاکید کرد: در استان ایلام ظرفیت های بی نظیری در بخش عشایری و گردشگری وجود دارد که نیازمند معرفی در سطح ملی است.
وی با اشاره به اینکه این برنامه ها می تواند نقطه قوتی برای معرفی استان در بخش های فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری باشد، افزود: یکی از ظرفیت های اقوام ایران زمین، غنای فرهنگی آنان است و معتقدیم برگزاری چنین جشنواره ها و داد و ستدهای فرهنگی می تواند مقدمه همبستگی بیشتر آنان با هم باشد.
مدیر کل ارشاد استان ایلام هم در این آئین گفت: به دغدغه مندان و هنر اطمینان می‌دهیم ایل‌بانگ به دنبال همگرایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و حفظ و استحکام بافت فرهنگی، زبانی و قومی ایران اسلامی و استان سرافراز ایلام است.
عمران خودآموز، معرفی و کشف استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی را در زمینه‌های مختلف بومی و محلی عشایر و اقوام ایرانی از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی افزود: ایجاد همدلی و وحدت از کارکردهای غیر مستقیم این جشنواره است که می تواند باعث ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه شود.
جشنواره ملی ایل بانگ امروز چهارشنبه با حضور هنرمندانی از 15 استان و استقبال گسترده مردم در منطقه چشمه شیرین شهرستان بدره آغاز به کار کرد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.