رضا نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته 19 هزار نفر در استان متقاضی اخذ گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای بودند که از این تعداد 17 هزار و 508 نفر در آزمون‌های تئوری و کتبی شرکت و 11 هزار نفر از آنان موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند.
وی با بیان اینکه این گواهینامه‌ها در تمامی رشته ‌های مراکز آموزشی صادر شده اند، گفت: این گواهینامه ها در رشته های صنعتی، کشاورزی، فرهنگ و هنر و رشته‌های خدماتی صادر شده است.
نصری هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی در این سازمان را تربیت نیروی انسانی ماهر و نیمه ماهر عنوان کرد و افزود: با توجه به اعتبار مدرک فنی و حرفه‌ای افرادی که مهارت لازم را داشته باشند به سرعت جذب بازار کار می‌ شوند و برای افزایش و ارتقای تولید، این امر با همکاری دستگاه‌های مختلف تحقق پیدا می‌کند.
به گزارش ایرنا، 14 مرکز ارائه آموزش های فنی و حرفه ای استان ایلام در بخش دولتی فعال است که بیش از 250 حرفه شغلی را به متقاضیان جامعه هدف آموزش می دهند.
در بخش خصوصی نیز 258 آموزشگاه آزاد در این استان وجود دارد که از این تعداد 150 واحد فعال و به متقاضیان آموزش های لازم را فرا می دهند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.