به گزارش ایرنا، نخستین بازارچه دائمی صنایع‌دستی ایلام که آبان ماه سال گذشته با حضور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افتتاح شد هم اکنون به عنوان بازارچه دائمی دست آفرینه های هنری به صورت رایگان در اختیار هنرمندان و صنعتگران این استان قرار گرفته است.
این بازارجه که برای احداث ان پنج میلیارد ریال هزینه شده هر چند از حیث عمرانی با کاستی همراه است اما فعالیت این مرکز به سامانه مناسبی برای عرضه دست آفرینه های هنری مبدل سده است.
عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: هم اکنون هنرمندان رشته های مختلف مانند گلیم، چوب، سفال، مس، زیورآلات، جاجیم، معرق و در 23غرفه این بازارچه فعالیت دارند.
وی ابراز امیدواری کرد: با اعتبارات تخصیص یافته کاستی های این بازارچه نیز رفع شود.
وی از فروش خوب صنایع دستی در استان تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، سوغات محلی همچنین سیاه چادر در ایلام و دیگر شهرستان های تابعه از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 10 فروردین امسال، میزان فروش محصولات صنایع دستی در این نمایشگاه ها پنج میلیارد و صد میلیون ریال بوده است.
شنبه زاده گفت: استان ایلام از استان‌های پیشرو در عرصه تولیدات داخلی به ویژه صنایع ‌دستی است و در ایام نوروز نمایشگاه های صنایع دستی شامل 150 غرفه محصولات صنایع دستی و همچنین سیاه چادرهای عشایری برای عرضه آثار دستی به گردشگران نوروزی برپا شد.
وی خاطر نشان کرد: اکنون 33 رشته فعال صنایع دستی از جمله گلیم، معرق، جاجیم، کارهای سفال، چوبی، گیوه بافی، سیاه چادر، لباس محلی، تزئینات شیشه، سنگ قیمتی و … در استان وجود دارد که این رشته ها در بیش از 100 کارگاه فعال استان با حضور بیش از 500 نفر صنعتگر در حال تولید هستند.
به گزارش ایرنا، ایلام دارای یک هزار و 700 اثر تاریخی در مناطق مختلف استان است که حدود 800 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.