به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی و بازتوانی مناطق سیل زده استان اظهار داشت: خسارت های وارده سیل به استان جمع بندی و به مسئولان ذیربط اعلام شده است که برای بازسازی این مناطق منابع جاری و عمرانی اختصاص می یابد.
وی میزان خسارت وارده به استان را نزدیک به 12 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در دستور العمل جدید دولت میزان دقیق خسارت ها اعلام خواهد شد که به ازای هر واحد و زمینی که آسیب دیده است چه میزان خسارت پرداخت شود.
استاندار ایلام با اشاره به قطعی خطوط ارتباطی استان در سیلاب اخیر گفت: با تلاش همه به ویژه دستگاه تخصصی تلاش می شود تا خطوط ارتباطی مناطقی که تا کنون وصل نشده مرتفع گردد.
سلیمانی دشتکی به عملکرد مطلوب ستاد مدیریت بحران در رابطه با سیل اخیر اشاره کرد و افزود: پیشگیری مسئولان باعث کاهش خسارات بسیاری در استان شد.
استاندار ایلام گفت: حجم بارش ها در شهرستان آبدانان بسیار بالا بود که در این زمینه اگر پیشگیری نمی شد خسارات بسیاری را در این منطقه متحمل می شدیم.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: در دشت عباس دهلران نیز کانال های متعدد زده و آب تقسیم شد، همچنین آب پشت سدها تخلیه گردید که اگر این اقدام صورت نمی گرفت علاوه بر ایلام استان خوزستان و لرستان نیز دچار مشکل عدیده ای می شدند.
وی به خدمات امدادی ارائه شده در مناطق سیل زده استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر امداد رسانی در مناطق سیل زده کمک های امدادی به استان لرستان نیز ارسال شد.
وی همچنین با اشاره به میزان بارش ها در دره شهر و خسارت های واده به این شهرستان اشاره کرد و گفت: بعد از سیل در بخش ماژین توانستیم یک جاده دسترسی از دره شهر به آن منطقه احداث کرده و پل میدان خلف را با کمک مجموعه سپاه ، ارتش و وزارت راه بازگشایی کنیم که بسیار مفید واقع شد.
استاندار ایلام با تقدیر از همکاری بنیاد برکت و تمامی نهادها در استان یادآور شد: با کمک امکانات دستگاه ها، تجهیزات و امکاناتی از سطوح ملی و کمک استان های معین کا بازسازی مناطق سیل زده را انجام خواهیم داد.
به گزارش ایرنا، 2 موج بارشی سیلابی در تعطیلات نوروز باعث بروز خرابی های متعددی در حوزه زیرساخت های عمرانی، شهری، روستایی، عشایری، ابینه، زیربخش های کشاورزی، و ... استان ایلام شد.
بیشترین خسارت ها به مناطق ماژین دره شهر و عرب رودبار سیروان وارد شد.
در بارش های موج دوم که از 10 تا 12 فروردین به صورت منقطع و متناوب به طول انجامید در برخی نقاط استان ایلام از جمله آبدانان میزان بارش های نزدیک به 100 میلیمتر در کمتر از 15 ساعت نیز ثبت شد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.