به گزارش ایرنا، در عصر کنونی اکثر فعالیت های روزمره و اداری الکترونیکی شده و اهمیت ارتباطات تلفن همراه و ثابت برای مردم آنچنان است که بدون این وسایل ارتباطی زندگی مردم نیز مختل و مشکلات عدیده برای مردم به وجود می آید.
این روال عادی در ملکشاهی مدتی است به هم خورده و قطعی های مستمر و پی در پی داد مردم و مسئولان ارشد این شهرستان را درآورده است و روال زندگی به هم خورده و مردم دچار سردرگمی شده اند.
سعداله کاظمی از شهروندان شهر ارکواز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا می گوید: از اوایل سال جاری تاکنون چندمین بار است که برای ساعت ها تمامی خطوط ارتباط تلفن همراه ، ثابت و عابر بانک ها، کارتخوان های مغازه ها و خطوط اتوماسیون اداری و حتی جایگاه های توزیع سوخت نیز در این مدت از فعالیت می ایستند.
یکی دیگر از شهروندان ضمن اعلام نارضایتی از وضوع موجود و شرکت مخابرات استان و شهرستان گفت: باید برای تثبیت وضعیت و ماندگاری خطوط ارتباط راه چاری اساسی اندیشیده شود.
مدیر مخابرات شهرستان ملکشاهی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: علت اصلی قطعی های پی درپی بویژه از اوایل سال جاری رانش زمین در منطقه گل گل و قطع خط اصلی فیبر نوری شهرستان بود و به دلیل تداوم بارش های شدید و سیل آسای باران و رانش زمین قسمتی از مسیر به صورت موقتی و از روی زمین وصل شده است.
حسین داودیان افزود: بعلت تعمیراتی که در خط اصلی فیبر نوری ایجاد شده گاهی باعث ایجاد سیگنال و پارازیت روی تلفن همراه و ضعیف شدن اینترنت شهرستان می شود.
وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات خط ارتباط فیبر نوری ملکشاهی این است که این شهرستان تنها از یک طرف به خط اصلی متصل شده درحالی که بیشتر مناطق استان از چند مسیر به فیبر نوری وصل شده اند و از این جهت مشکلات این چنینی ندارند.
مدیر مخابرات ملکشاهی تاکید کرد: ایجاد خط کمکی و اصلاح مسیر نیاز به اعتبارات استانی دارد و در این راستا ضمن شرح وضع موجود مکاتباتی با مسولان شرکت مخابرات و ارتباطات استان انجام گرفته است.
فرماندار ملکشاهی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن اعلام نارضایتی از شرکت مخابرات استان گفت: هر چند این مشکل و عدم تعیین مسیر مناسب برای اتصال به فیبر نوری به سال های قبل بر می گردد، اما به هیچ وجه شرایط کنونی پذیرفته نیست و شرکت مخابرات باید هر سریع تر نسبت به رفع مشکل اقدام کند.
محمد تاسمه یادآور شد: قطعی فیبر نوری به دلیل وقوع حوادث غیر مترقبه از جمله رانش زمین در هر منطقه ای ممکن است به وجود آید ولی تداوم و گاهی سهل انگاری مسئولان مرتبط در جهت حل این مشکل پذیرفته نیست.
وی اضافه کرد: اتصال به خطوط اصلی فیبر نوری و زینک شدن از چند جهت از وظایف شرکت مخابرات استان است و باید در خصوص وضع موجود به مردم و مسئولان ارشد استان پاسخگو باشند.
فرماندار ملکشاهی بیان کرد: با تمام توان پیگیر رفع مشکل در کوتاه مدت و ایجاد خطوط مناسب و زینک شدن فیبر نوری شهرستان از چند جهت هستیم تا این مشکل به برای همیشه رفع شود.
شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی دارای چهار هزار و 400 مشترک تلفن ثابت و پنج هزار و 500 مشترک تلفن همراه است.
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.