به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز جمعه در دیدار با وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه دشمن در حال توطئه های مختلف بر ضد و مردم و کشور ایران است، یادآور شد: تحریم و فشارهای روانی دشمن و همدستی برخی عناصر خودفروخته و طمع ورز داخلی با آنها موجب ایجاد وضعیت نامطلوب در بخش اقتصاد، تولید و معیشت شده است.
وی با تایید اقدام دولت مبنی بر اجرای طرح توزیع اقلام اساسی با استفاده از کارت هوشمند الکترونیکی گفت: سال ها پیش از کالابرگ برای توزیع کالاهای مهم مورد نیاز خانوار استفاده می شد و اکنون با بهره گیری از تجارب گذشته کارت الکترونیکی جایگزین کالابرگ می شود.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: در قالب این کارت های الکترونیکی اقلام اساسی با قیمت مناسب و ارزان به دست خانواده های نیازمند و اقشار کم درآمد جامعه می رسد و البته برای جلوگیری از اجحاف حقوق این اقشار باید ساختار نظام توزیع بازنگری شود.
کریمی تبار اظهار داشت: مسئولان ارشد کشور باید به طور قاطع و جدی با اخلالگران و مفسدان اقتصادی که باعث ایجاد نوسانات جدی در اقتصاد و صنعت کشور شدند برخورد کنند و اهتمام جدی در بهبود شرایط اقتصادی کشور داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تولید و توزیع خودرو در کشور پرداخت و اظهار داشت: تولید، خدمات پس از تولید، فروش و خدمات پس از فروش، قطعات بی کیفیت وارداتی عمدتا چینی، عدم تحویل سریع و به موقع خودرو موجب ناخرسندی افکار عمومی شده است.
امام جمعه ایلام افزود: وضعیت نابسامان خودرو و شرایط نامساعد اقتصادی و معیشتی نیازمند عزم جهادی و مدیریتی صحیح مسئولان و دست اندرکاران این حوزه است که باید با داریت و هوشمندی اوضاع را سامان دهند.
کریمی تبار به شمه ای از وضعیت استان ایلام اشاره کرد و افزود: در استان ایلام متاسفانه خودکشی بسیار گسترده و شایع است که یکی از دلایل عمده اقدام به خودکشی مردم فقر و شرایط نامساعد اقتصادی و معیشتی خانواده ها و بیکاری جوانان است.
وی گفت: مرز مهران یک ظرفیت عالی برای توسعه مراودات تجاری ایران در بازارهای خارجی به ویژه کشور عراق است و با استفاده از اشتراکات فرهنگی، قومی و مذهبی استان های عراقی همسایه ایلام می توان بسترهای لازم برای ورود قویتر به بازارهای این کشور از طریق مرز مهران را فراهم ساخت.
وی با انتقاد بر اینکه سهم تجارت و صادارت استان ایلام از مرز مهران بسیار اندک و ناچیز است، یادآور شد: باید با استفاده از پتاسیل مرز مهران، زیرساخت ها و بسترهای لازم برای صادارت و مراوادات تجاری استان ایلام از مرز مهران تقویت شود.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: در استان ایلام طرح های صنعتی متعددی وجود دارد که نیازمند ورود سرمایه گذار هستند و دولت برای ترغیب بخش خصوصی به سرمایه گذاری در صنعت استان باید خود سهمی از سرمایه گذاری در این بخش ها را تقبل کند تا اطمینان سرمایه گذاران برای حضور در صنعت استان ایلام حاصل شود.
به گزارش ایرنا، بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان های ایوان، چرداول، ایلام و پایانه مرزی مهران، دیدار با نماینده ولی فقیه و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر صنعت معدن و تجارت به ایلام است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.