مجتبی میهن پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اوج فعالیت این سامانه بارشی از عصر روز پنجشنبه تا روز جمعه است و در ساعاتی از روز شنبه بارش ها به صورت پراکنده است.
وی افزود: قدرت ریزش این سامانه ضعیف تا متوسط است و برخلاف سیستم های قبلی خطر آفرین و سیل آسا نیست.
میهن پرست یادآور شد: به علت اینکه بارش ها به صورت رگباری، نقطه ای و مقطعی است احتمال ایجاد آبگرفتگی موقت و جزئی در معابر عمومی وجود دارد.
وی گفت: دامنه پراکنش این سیستم بارشی کل استان را در بر می گیرد و ریزش ها به صورت نقطه ای می تواند در یک منطقه تقویت یا تضعیف شود.
وی وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق، رگبار را از دیگر پیامدهای جوی این سیستم برشمرد و افزود از عصر شنبه به تدریج از استان ایلام خارج می شود.
میهن پرست گفت: این سامانه قادر به ایجاد خرابی یا طغیان رودخانه ها و مسیل ها نیست اما اگر هنوز دبی آب رودخانه ها و سدها به علت بارش های قبلی پر باشد می تواند تاثیر گذار باشد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون آبدانان با یک هزار و 367 میلیمتر بارش بیشترین بارندگی را داشته و کمترین بارش هم متعلق به مهران با 532 میلیمتربود و میزان بارش ها در ایلام یک هزار و 18 میلیمتر ثبت شده است.
در تعطیلات نوروزی 2 موج قوی بارشی وارد استان ایلام شد که این ریزش های سیلابی خرابی های زیادی در حوزه های مختلف عمرانی، زیربنایی، کشاورزی، عشایری، مسکونی ، تجاری و ... وارد ساخت.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.