زهرا همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بررسی ها و ارزیابی کارشناسان از منازل مددجویانی که بر اثر سیل اخیر خسارت دیده تعداد 602 مددجو در شهرستان های دهلران، آبدانان، ایلام، بدره، چرداول، سیروان و ملکشاهی شناسایی شدند.
وی ادامه داد: به همین منظور معادل سه ماه مستمری و افزایش یارانه این افراد بین پنج میلیون ریال تا 15 میلیون ریال روز گذشته به حساب این افراد واریز شد.
مدیرکل بهزیستی ایلام اظهار کرد: مرحله نخست واریز سه ماه مستمری و افزایش یارانه مددجویان برای جامعه هدف تحت پوشش شهرستان دره شهر به تعداد 2 هزار و 130 نفر نیز هفته گذشته انجام شد.

*** اعزام 2 تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی ایلام به مناطق سیل زده پلدختر
همتی همچنین از اعزام 2 تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی به مناطق سیل زده پلدختر استان لرستان خبر داد.
وی گفت: این تیم ها با حضور در مناطق سیل زده پلدختر در کنار سایر مددکاران خدمات مشاوره ای و مددکاری مورد نیاز را به هموطنان سیل زده ارایه می کنند.

*** توانخواهان و سالمندان چم شیر به مکان امن منتقل شدند
همچنین رییس اداره بهزیستی شهرستان سیروان گفت: در پی دستور تخلیه روستای سیل زده چم شیر به علت خطر آبگرفتگی، با مداخله این اداره پنج خانواده مددجو شامل توانخواهان و سالمندان جابجا شدند.
به گفته محمد هوشمند، 2 خانواده از مددجویان در محل اداره و پایگاه خدمات اجتماعی سیروان اسکان و سه خانواده نیز به سایر روستاهای این شهرستان منتقل شدند.
وی، توزیع مواد غذایی و وسایل توانبخشی را از دیگر حمایتهای بهزیستی از این مددجویان سیل زده برشمرد.
سیل هفته گذشته استان ایلام اگرچه تلفات جانی نداشت اما خسارتهای زیادی به زیرساختهای این استان وارد کرده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.