جواد رحیمی مقدم عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده به احتمال زیاد منازل این روستا طی روزهای آینده به زیر آب خواهند رفت و تمامی ساکنان باید در جای امن اسکان داده شوند.
وی تاکید کرد: با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم(عج) سپاه پاسداران منطقه برز خلف در نزدیکی این روستا در سریع ترین زمان برای اسکان اضطراری اهالی روستا تسطیح و آماده سازی خواهد شد.
وی یادآور شد: این تصمیم در نشست مدیریت سد سیمره با حضور استاندار ایلام و با هدف پیشگیری از آسیب های احتمالی به اهالی روستا اتخاذ شده است.
به گزارش ایرنا، روستای چم شیر شهرستان سیروان در مجاورت رودخانه سیمره و عقبه سد برق آبی سیمره قرار دارد که در بارش های سیلابی اخیر در اثر بالا آمدن تراز سد و همچنین طغیان رودخانه سیمره دچار آبگرفتگی 30 تا 40 درصدی شد.
همچنین راه ارتباطی این روستا و روستاهای چم روته و دار بلوط مسدود شده و امداد رسانی به اهالی این روستاها تنها از طریق بالگرد و قایق انجام می شود.
با توجه به اخطارهای مسئولان سد سیمره امکان آبگرفتگی 100 درصدی روستای چم شیر وجود دارد و بر همین اساس دستور تخلیه روستا صادر شده است.
هم اکنون گروه های امدادی، بهداشتی و درمانی و خدمات رسان در این روستا مستقر هستند و توسط سپاه پاسدران نیز علاوه بر پخت نان، غذای گرم نیز برای اهالی روستا طبخ می شود.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.