به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز دوشنبه در نشست شورای مدیریت بحران استان ایلام گفت: بنیاد مستضعفان در صورت نیاز علاوه بر تامین سیمان رایگان در سایر اقلام مثل تخریب و تعمیر منازل مسکونی ورود می کند.
وی افزود: در جریان زلزله کرمانشاه 210 هزار تن سیمان رایگان به مناطق آسیب زده ارسال شد و تاکنون به استان سیل زده ایلام نیز هفت هزار تن داده شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: همچنین خانوارهای دارای 2 معلول یا بیشتر فاقد منزل از سوی بنیاد مستضعفان تامین و شیرخشک سه قلوها و بیشتر به مدت 2 سال تامین و در صورت امکان برای این بچه ها مسکن نیز تهیه می شود.
سعیدی کیا در مورد طرح های محرومیت زدایی گفت: سیاست بنیاد مستضعفان در طرح های محرومیت زدایی استفاده از توان و ظرفیت مردم مناطق هدف و ایده های خلاقانه آنهاست.
وی توضیح داد: واقعیت این است که کشور به جای توسعه با پول نفت باید با توانمندی، خلاقیت و اعتماد به توان مردم به رونق و اقتصاد جامعه بپردازد.
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: در مناطق روستایی نقاط محروم این بنیاد در قالب وام های یارانه ای زمینه اشتغال ساکنان روستاها را با استفاده از طرح های کارشناسی شده خود روستاییان و با توجه به ظرفیت و موقعیت منطقه فراهم آورده است.
سعیدی کیا یکی از اهداف بنیاد مستضعفان را ترغیب مردم مناطق روستایی به پس انداز مالی ذکر کرد و گفت: مردم روستا با تشکیل تعاونی های خرد به جمع آوری و جذب سرمایه می پردازند و بنیاد نیز برابر آورده تعاونی ها به آنها اعتبار مالی تزریق می کند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.