حسین عارفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امدادگران این جمعیت خدمات مذکور را در مناطق روستایی و عشایری شهرستان های ایلام، دهلران، سیروان، ملکشاهی، ایوان، چرداول، دره شهر، مهران و آبدانان که تحت تاثیر باران شدید، سیل و آبگرفتگی قرار داشتند انجام داده است.
وی با بیان اینکه تاکنون زمینه اسکان 781 سیل زده فراهم شده، ادامه داد: همچنین تخلیه آب 213 منزل مسکونی و واحد تجاری شهرستان دره شهر انجام شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت 541 تخته چادر، 919تخته موکت، دو هزار و 700تخته پتو و دو هزار و 500 بسته غذایی یک ماهه، 72 ساعته و 24 ساعته و 53 هزار و 600 قلم سایر اقلام امدادی نیز بین سیل زدگان توزیع شده است.
به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام، در این مدت به 13 هزار و 700 مورد تماس با مرکز کنترل هماهنگی عملیات(112) پاسخگویی انجام شده است.
مدیرعامل هلال احمر ایلام تاکید کرد: همچنین طی پروازهای انجام گرفته توسط دو بالگرد امدادی این جمعیت
اقلام امدادی به مناطق سیل زده استان ارسال شده است.
عارفی یادآور شد: بالگردهای جمعیت در مسیر برگشت بیش از 220 نفر از مردم و مهمانان نوروزی گرفتار شده و افراد حادثه دیده در بخش ماژین و روستاهای اطراف آنرا جابجا کردند که این جابجایی ها تا روستای چم مهر در استان لرستان نیز پیش رفته است.
وی افزود: 58 تیم عملیاتی هلال احمر در مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی حضور دارند و همچنین کار تخلیه آب منزل های مسکونی تمام شده است.
به گفته عارفی، امداد رسانی این جمعیت به سیل زدگان همچنان ادامه دارد.
سیل هفته گذشته در استان ایلام خسارتهای فراوانی به زیرساختهای این استان وارد کرده است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.