حسین عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ابرنا افزود: این جمعیت در قالب 2 هزار و 708 خانوار در مناطق روستایی و عشایری شهرستان های ایلام، دهلران ، سیروان، ملکشاهی، ایوان ، چرداول ، دره شهر، مهران و آبدانان که تحت تاثیر باران شدید، سیل و آبگرفتگی قرار گرفتند، امداد رسانی شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون در مجموع بیش از پنج هزار بسته غذایی یک ماهه ، 72 ساعته و 24 ساعته ، 636 تخته چادر امدادی ، 2 هزار و 710 تخته پتو ، 706 تخته موکت ، یک هزار و 88 کیلوگرم نایلون پوششی، نان، آب معدنی، کنسرو و دیگر اقلام ضروری میان سیل زدگان توزیع شده است.
مدیرعامل هلال احمر ایلام تاکید کرد: طی 106 سورتی پرواز انجام گرفته توسط بالگردها بیش از 28 تن مواد غذایی ، چادر، موکت ، پتو و بسته های بهداشتی، غذایی و دیگر اقلام ضروری به وسیله بالگردهای جمعیت هلال احمر و و بالگرد ارتش به مناطق سیل زده استان ارسال شده است.
عارفی یادآور شد: بالگردهای جمعیت در مسیر برگشت بیش از 220 نفر از مردم و مهمانان نوروزی گرفتار شده و افراد حادثه دیده در بخش ماژین و روستاهای اطراف آنرا جابجا کردند که این جابجایی ها تا روستای چم مهر در استان لرستان نیز پیش رفته است.
وی افزود: 58 تیم عملیاتی هلال احمر در مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی حضور دارند و همچنین کار تخلیه آب منزل های مسکونی تمام شده بطوریکه تاکنون در مجموع 215 منزل کار تخلیه آب آنها توسط نیروهای امدادی انجام گرفته است.
مدیرعامل هلال احمر ایلام اضافه کرد: بیش از سه هزار نفر از سیل زدگان در اردوگاه های اسکان هلال احمر در سطح استان تاکنون اسکان اضطراری داده شده اند.
به گفته عارفی، امداد رسانی این جمعیت به سیل زدگان همچنان ادامه دارد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.