احسان احمدی نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: غالب بارش ها در روز جمعه به صورت پراکنده و ضعیف است و اوج ریزش های جوی از اواخر وقت فردا شروع می شود و تا اوایل روز یکشنبه ادامه دارد.
وی افزود: این سامانه ریزشی از روز یکشنبه به تدریج از آسمان استان ایلام خارج شده و بارش ها در طول روز یکشنبه و روزهای آتی به علت رطوبت هوا احتمال وقوع بارش های پراکنده و ضعیف وجود دارد.
احمدی نژاد یادآور شد: قدرت این سیستم جوی متوسط است اما باتوجه به سیراب و مرطوب بودن زمین به علت بارش های سنگین اخیر زمین گنجایش جذب ریزش های این سامانه را ندارد.
وی گفت: بنابراین با وجود آسیب دیدن زیرساخت ها از جمله سیل بندها و نیز پر بودن ظرفیت رودخانه ها و مسیل ها امکان آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها، سیلبندها و مسیل ها دور از انتظار نیست.
وی اظهار داشت: خطر بروز صاعقه، بارش تگرگ، بارش های رگباری نقطه ای و مقطع ای، وزش باد نسبتا شدید از پیامدهای این سیستم بارشی است که باید کشاورزان نسبت به آسیب های تگرگ و دامداران نسبت به خطر صاعقه در ارتفاعات هوشیار باشند.
به گفته احمدی نژاد پیش برآورد بارش های این سامانه بین 10 تا 40 میلیمتر تعیین شده که در نقاط مختلف این بارش ها متفاوت و متغیر است.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تا مورخ روز سه شنبه بیشترین بارش باران در شهرستان آبدانان با یک هزار و 364 میلیمتر و کمترین بارش هم در شهرستان مهران با 532 میلیمتر گزارش و ثبت شده و میزان بارش ایلام نیز یک هزار و 15 میلیمتر است.
استان ایلام در سال زراعی جاری وضعیت پربارشی را بعد سال ها خشکسالی تجربه کرد.
طبق پیش بینی های درازمدت هواشناسی روند بارش ها در فصل بهار به تناوت ادامه دارد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.