زهرا همتی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای سیل زده ماژین دره شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رایزنی انجام شده با سازمان بهزیستی کشور تمامی مددجویان سیل زده ساکن در مناطق شهری و روستایی برای بازسازی منازلشان این کمک بلاعوض را دریافت خواهند کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده خسارت سیل اخیر به مددجویان ساکن در مناطق روستایی وارد شده برای این مددجویان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز رایزنی انجام تا از حمایت این نهاد نیز برای بازسازی منازل مددجویان سیل زده روستایی استفاده شود.
مدیرکل بهزیستی ایلام همچنین با اشاره به بازدید از منازل مددجویان سیل زده 6 روستای ماژین دره شهر گفت: در این بازدید مشکلات این مددجویان بررسی و برای رفع اولویت بندی شد.
به گفته همتی، همچنین بسته های مواد غذایی که با مشارکت بانک های توسعه تعاون و رفاه فراهم شده بود در اختیار مددجویان قرار گرفت.
وی کاهش مشکلات روحی و روانی و پیامدهای ناشی از بحران سیل اخیر برای افرادی که در معرض آن قرار داشته را ضروری دانست و گفت: در این زمینه تیم های اورژانس اجتماعی و مددکاران طرح محب در سطح شهرستان های مناطق آسیب دیده از سیل آماده خدمات رسانی لازم به مردم هستند.
به گفته همتی، حضور مددکاران در جمع افراد سیل زده در کاهش میزان هیجان پذیری و عصبیت آنها تاثیرگذار بوده و در دراز مدت تاثیر مثبتی در حفظ تعادل و امنیت روانی مردم و اعتماد عمومی آنها خواهد داشت.
مدیر کل بهزیستی ایلام یادآور شد: بازدید از مددجویان سیل زده سایر مناطق استان در دستور کار قرار داشته و مشکلات آنها از نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سیل هفته جاری در استان ایلام اگرچه خوشبختانه تلفات جانی نداشته اما خسارتهای زیادی به زیرساختهای این استان وارد کرده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.