عبدالمالک شنبه زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش باران طی روزهای اخیر بیشتر مناطق استان ایلام را در بر گرفته و خسارتی را به آثار تاریخی وارد کرد.
وی افزود: در موج اول بارش‌ها 10 میلیارد ریال به آثار تاریخی خسارت زد که بخشی از آثار تاریخی شامل آتشکده سیاهگل و گنبد جهانگیر، پل تاریخی گاومیشان، مجموعه تاریخی چوبینه، امامزاده مهدی صالح ماژین، دژ تاریخی شیخ مکان، آسیاب آبی شیخ مکان و شهرتاریخی سیمره دچار آسیب شدند.
شنبه زاده یادآور شد: همچنین با توجه به شدت باران های اخیر و سیلابی شدن رودخانه ها آثار تاریخی شهرستان چرداول از جمله پل کرودیت و قلعه سام، همچنین زیرساخت های گردشگری از جمله مجتمع بهداشتی تنگ قیر و مجتمع خدمات رفاهی نشمیل در سرابله و ... دچار خسارت عمده شدند.
وی اضافه کرد: آثار و ابنیه مذهبی و تاریخی و قلعه های تاریخی هزار درب ، پشت قلعه و امامزاده سید صلاح الدین محمد(ع) و بقعه امامزاده پیر محمد (ع) در شهرستان آبدانان نیز در اثر باران های سیل آسا آسیب دیده و نیازمند مرمت اضطراری هستند از این آثار، امامزاده سید صلاح الدین محمد (ع) آبدانان بیشترین آسیب را دیده است .
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.