به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام افزود: روزگاری آمریکا و اسرائیل از نظر جامعه جهانی دو حکومت شکست ناپذیر بودند که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل موجب خواری و خفت این دو رژیم استعمارگر در سطح بین الملل شد.
وی اظهار داشت: تا قبل از پیرزوی انقلاب اسلامی مبارزان فلسطین و لبنان جرات مقابله با تعدی و تجاوزهای اسرائیل را نداشتند اما امروزه به برکت اشاعه فرهنگ ظلم ستیزی ایران به ملت های آزاده، گروه های مبارز فلسطین و لبنان بدون هیچ واهمه ای قلب اسرائیل را هدف موشک های خود قرار می دهند .
کریمی تبار به سالروز 12 فروردین و انتخاب حکومت جمهوری اسلامی با رای قاطع مردم اشاره کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی یک حکومت بر مبنای مردم سالاری دینی است که مردم ایران به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سرنوشت کشور دخالت و نقش دارند.
وی افزود: مردم باید در انتخابات به بهترین و شایسته ترین افراد رای بدهند چرا که رای و انتخاب نهایی آنها مسئولان ارشد کشور را تعیین می کند و نقش پررنگ مردم ایران در عرصه های مختلف در جهان بی بدیل و بی نظیر است.
وی با اشاره به جشن مبعث رسول اکرم در 14 فروردین تاکید کرد: رسالت همه پیامبران از آدم تا خاتم اشاعه فرهنگ های نابی چون رهایی انسان ها از یوغ بندگی و بردگی، اجرای عدالت، تزکیه نفس، پرهیز از جاه طلبی است و اصلاح جامعه امروز نیز در گرو داشتن مسئولانی دلسوز است که تابع هوای نفس و تجمل گرایی و زیاده خواهی نباشند.
خطیب نماز جمعه ایلام به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) نیز اشاره کرد و افزود: شهادت این امام بزرگوار با جشن های نورزوی تقارن یافته که مردم مومن و خداجو باید در سالروز شهادت امام کاظم (ع) شئونات دینی متناسب با این واقعه را رعایت کنند.
وی با توجه به در پیش بودن 13 فروردین و روز انس با طبیعت هم گفت: مردم در این روز که به دامان طبیعت می روند باید حرمت و احترام نعمت های الهی را نکه داشته و از تجاوز به حریم طبیعت خودداری کنند و بدانند که انفال یک ثروت عمومی و متعلق به همه و نسل های آینده است و حراست از آن وظیفه ای همگانی است.
کریمی تبار در خصوص بارش های سیلابی یک هفته اخیر هم ضمن قدردانی از اطلاع رسانی های به موقع ستاد بحران استان ایلام برای پیشگیری از حوادث ناشی از بارش باران اظهار داشت: ساخت و سازهای بی تدبیرانه و تجاوز به حریم طبیعت باعث بروز سیلاب می شود و باید دستگاه های قضایی و کارشناسان با عوامل اصلی چنین فاجعه های انسانی برخورد قاطع کنند.
وی از مردم خواست کمک های نقدی و غیر نقدی خود برای کمک به مناطق زلزله زده را به دستگاه های ذی صلاح چون هلال احمر و کمیته امداد تحویل دهند.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.