سرهنگ حسین پورمحمدی روزجمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال میزان بازدید از یادمان های استان ایلام نسبت به مدت مشابه با 30 درصد افزایش همراه بوده است.
وی افزود: با وجود بارش های تند در تعطیلات نوروزی اما بازدید از یادمان های استان ایلام بدون وقفه ادامه داشت البته مسیر دسترسی یادمان شرهانی به علت رها سازی آب سد دویریج در مقطعی 2 روزه مسدود بود که این مسیر نیز با همکاری نیروهای راهداری بر روی زائران گشایش یافت.
پورمحمدی یادآورشد: هم اکنون نیز با وجود بارش باران بازدید کاروان های راهیان نور و ماشین های شخصی خانوادگی از محل یادمان های راهیان نور ادامه دارد.
وی گفت: این تعداد زائر از یادمان های شرهانی دهلران، نقطه ایثار قلاویزان و سه راهی جندالله در شهرستان مهران بازدید می کنند و این یادمان ها بیشترین زائر از نقاط مختلف کشور را به خود اختصاص داده اند.
وی پیش بینی کرد: هرچند نقاط بیشتر کشور از جمله ایلام را باران فرا گرفته اما بازدید از یادمان های استان ایلام در تعطیلات نوروزی به 50 هزار نفر از قبل تعیین شده برسد.
پورمحمدی اظهار داشت: زیرساخت ها، راه های دسترسی، اسکان، استراحت و نمازخانه برای زائران یادمان های استان فراهم شده و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، یادمان های چهارگانه شرهانی دهلران، نقطه ایثار مهران، قرارگاه حضرت امیرالمومنین (ع) و منطقه عمومی بانروشان ایلام از مهم ترین مناطق و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام هستند که این اماکن در ایام مختلف سال میزبان تعداد زیادی از کاروان های راهیان نور اقشار مختلف مردم کشور است.
میمک، زمین فوتبال چوار، کوشک ایوان، یادمان شهید چاغروند، سارات سومار از دیگر مناطق عملیاتی استان ایلام است که با ایجاد زیرساخت های مناسب در طول سال می تواند پذیرای کاروان های راهیان نور باشند.
ایلام به عنوان یکی از استان هایی که به صورت مستقیم در جنگ تحمیلی درگیر بود، در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.