ساسان رستمی روز پنج شنبه به ایرنا گفت: سامانه پرفشار جوی که اواخر وقت شنبه وارد اسمان ایلام می شود تا روز سه شنبه هوای این استان را متاثر می کند.
این کارشناس هواشناسی استان ایلام در خصوص سامانه بارشی که هم اکنون در سطح استان جاری است گفت : این سامانه بارشیوی افزود : با توجه به پتانسیل این سامانه بارشی که تا اواخر وقت امروز پنج شنبه در سطح استان فعال است احتمال رعد و برق ، تگرگ ، باد شدید و آبگرفتگی معابر دور از انتظار نیست.
وی خاطر نشان کرد: این سامانه بارشی اواخر وقت امروز از استان خارج می شود ولی باتوجه رطوبت های محلی احتمال بارش های پراکنده برای فردا - جمعه - نیز در استان وجود دارد .

*سامانه پرفشار اواخر روز شنبه وارد استان میشود
کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام از ورود سامانه پرفشار بارشی در اواخر روز شنبه به استان خبر داد و افزود : این سامانه تا روز سه شنبه در سطح استان فعال است .
وی اوج فعالیت این سامانه را روز یکشنبه و دوشنبه ۱۱ و ۱۲ فروردین در سطح استان دانست و گفت:: با توجه به پتانسیل این سامانه پرقدرت بارشی احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، افزایش سرعت باد، رگبار شدید باران و رعد و برق، و در نواحی مستعد احتمال بارش برف وجود دارد.
وی در ادامه تاکید کرد : با توجه به اینکه این سامانه با وزش باد شدید همراه است احتمال سیلابی شدن مسیرهای شهری و روستایی ، خسارت به زیرساخت های شهری ، آبگرفتگی های گسترده در مناطق شهری و روستایی و طغیان رودخانه ها وجود دارد که انتظار میرود مردم و مسئولان تمهیدات لازم برای پیشگیری از حوادث احتمالی اتخاذ شود.
استان ایلام در ادامه ماه های خیس سال ابی جاری، روزهای نوروزی گذشته را بارانی سپری کرده است.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.