سیدمحمدتراب میری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده محصولات کشاورزی خسارت دیده در استان ایلام به زمین های زراعی، باغات و جاده های بین مزارع بویژه شهرستان دهلران منطقه وارد کرده است.
وی در خصوص میزان خسارت به مزارع کلزا در استا با توجه به آغاز برداشت این محصول افزود: هنوز هیچگونه خسارتی مبنی بر آسیب دیدگی مزارع کلزا به علت بارش های شدید باران از سوی کلزا کاران مخابره نشده است.
مدیر کل امور عشایر ایلام هم گفت: سیل ۱۰ میلیارد ریال خسارت به ایل راه ها و ابنیه عشایری استان وارد کرد.
علی سلیمی تاکید کرد: عمده ای از مسیرهای دسترسی عشایر به علت نداشتن زیرساخت های مناسب در پی بارش های اخیر تخریب شده اند.
به گفته وی شهرستان های ایلام، آبدانان، ملکشاهی، دهلران، دره شهر و بدره بیشترین خسارت را داشته اند.
سلیمی تصریح کرد: هیچ گونه گزارشی دال بر تلفات احشام یا از بین رفتن وسایل و سامان عشایر از سوی آنها گزارش نشده است.
وی اضافه کرد: از همه عشایر بومی استان ایلام خواسته شده در زمان بارش شدید باران از کوچ یا اتراق در اماکن مرتفع و حاشیه رودخانه ها یا خشکه رود ها خودداری کنند.
مدیر کل امور عشایر ایلام افزود: مسئولان عشایر هر استان موظف به اطلاع رسانی های مکرر به عشایر خود هستند که فصل سرد سال را در نقاط گرمسیر ایلام می گذرانند و اداره کل عشایر ایلام مسئولیت سازمانی در قبال عشایر مهمان ندارد.
سلیمی یادآور شد: با این وجود با توجه به اینکه عشایر مهمان در حال کوچ به میان بند و استان های مبدا خود هستند در صورت نیاز به کمک و گرفتار شدن در سیلاب به آنها کمک می شود.
وی گفت: در روزهای اخیر تعدادی از خانواده های عشایر اهل همدان که در ارتفاعات تختان آبدانان گرفتار سیلاب شدند توسط جمعیت هلال احمر استان ایلام نجات یافتند.
به گزارش ایرنا، بارش های یک هفته اخیر در استان ایلام که همزمان با سراسر کشور بود خسارت هایی را به زیرساخت های استان وارد کرد هرچند هیچگونه تلفات انسانی گزارش نشد.
۷۱۷۲/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.