به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست ستاد بحران استان ایلام اظهار داشت: با وجود بارش باران شدید در استان ایلام اما تدابیر ستاد بحران باعث جلوگیری از هرگونه پیش آمد منفی برای مردم و گردشگران نوروزی شده است.
وی با گله مندی از ضعف اطلاع رسانی اقدامات ستاد بحران توسط رسانه ها، افزود: خدمات شایان توجه ستاد بحران استان ایلام برای جلوگیری از هرگونه پیشامد منفی ناشی از بروز سیلاب چندان در رسانه های استانی و ملی بازتاب نداشته است در حالی که اگر هر حادثه ناگواری رخ می داد همه رسانه ها آن حادثه ناگوار را به صورت گسترده منتشر می کردند.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: باید اقدامات پیشگیرانه ستاد بحران استان ایلام از سوی رسانه ها به صورت وسیع منتشر شود چرا که با وجود نزدیک به 100 میلیمتر بارش در 24 ساعت تنها در منطقه آبدانان اما هیچ گونه خسارت مالی یا جانی مهم و قابل ذکر رخ نداد و خسارت های جزئی به برخی تاسیسات یا مزارع وارد شده است.
وی با گله مندی از ضعف استان ایلام در حوزه امنیت راه ها و ابنیه مبنی بر سرقت برخی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوها و بنرهای برون شهری گفت: مسئولان حوزه سیاسی امنیتی و نیروی انتظامی در تامین امنیت بنر ها و تابلوهای بین شهری ، علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای اماکن دیدنی دقت نظر بیشتری داشته باشند.
وی از اعضای ستاد بحران استان ایلام خواست در مکان های بحرانی و مستعد سیلاب چون حاشیه جنوبی شهرها و روستاها به علت شیب منطقه، پایین دست سدها، حاشیه رودخانه های دارای تراکم جمعیتی، تنگه ها و دره های تفریحی و تاریخی در مدت فعالیت سامانه های بارشی پرقدرت مسدود و از سفر و اتراق گردشگران یا عشایر کوچ رو در این مناطق جلوگیری شود.
وی تاکید کرد: باید مساجد، سالن های ورزشی و مدارس برای اسکان اضطراری گردشگران آماده باشد و مدارس تنها به پذیرش قشر فرهنگی اکتفا نکنند و همه گردشگران از اقشار مختلف را در مواقع بحرانی اسکان دهند تا هیچ آسیب و مشکلی برای گردشگران ایجاد نشود.
سلیمانی دشتکی افزود: همچنین باید گروه هایی از دستگاه های خدمات رسان در مناطق گردشگرپذیر جنوب استان ایلام که به علت بارش ها مستعد سیلاب نیز هستند، مستقر شوند تا در صورت گزارش هرگونه حادثه سریع در محل رخداد حاضر شده و اقدام به خدمات رسانی به موقع به حادثه دیدگان کنند.
وی خواستار ذخیره سوخت و مواد غذایی و آشامیدنی به میزان کافی از سوی سازمان جهادکشاورزی و دستگاه های ذیربط شد و گفت: باید در شهرهای جنوبی ذخیره مواد غذایی و سوخت به اندازه کافی وجود داشته باشد تا در صورت بروز حادثه بتوان مواد غذایی مورد نیاز مردم را در سریع ترین زمان ممکن به آنها رساند.
در این نشست هریک از اعضای ستاد بحران و سفرهای نوروزی استان ایلام به ارائه فعالیت ها و برنامه های پیشگیرانه خود در خصوص جلوگیری از حوادث احتمالی ناشی از بروز سیل پرداختند.
به گزارش ایرنا، اولین سامانه بارشی بهاری از عصر روز شنبه وارد استان ایلام شده که از ابتدای شروع بارش های آن تا صبح امروز آبدانان با 97 و ماژین با 90 میلیمتر بیشترین بارش را ثبت کرده اند و کمترین بارش نیر متعلق به ایستگاه های چمن بولی با 12 و مهران 14 میلیمتر بوده و میزان بارش شهرایلام نیز 53 میلیمتر ثبت شده است.
فعالیت این سامانه بارشی تا غروب روز سه شنبه ادامه دارد و همچنان احتمال وقوع سیلاب در نقاط مستعد استان ایلام دور از انتظار نیست.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.