ساسان رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شدت بارش های این سیستم از اواسط روز یکشنبه شروع می شود و تا روز سه شنبه ادامه دارد.
وی افزود: اما در روز چهارشنبه احتمال بارش ها به صورت خفیف و پراکنده دور از ذهن نیست.
رستمی با بیان اینکه دامنه پراکنش این سیستم کل استان ایلام را در برمی گیرد، یادآور شد: شدت ریزش های این سامانه بارشی قوی و موثر است.
وی گفت: بارش رگباری باران، تگرگ، رعد و برق، صاعقه، وزش باد شدید و تندبادهای لحظه ای و مه گرفتگی در ارتفاعات از دیگر آثار جوی این سیستم است.
وی آبگرفتگی معابر، مسیل ها، طغیان رودخانه ها و جاری شدن تندآب در خشکه رودها، آسیب دیدگی تاسیسات زیرساختی را از جمله پیامدهای سامانه بارشی جدید دانست.
رستمی افزود: باتوجه به شدت وزش باد در منطقه احتمال شکل گیری و نفوذ گرد و غبار از سمت بیابان های عراق به داخل استان ایلام در روزهای دوشنبه و سه شنبه وجود دارد.
وی از گردشگران نورزوی و دایرکنندگان چادر در طبیعت خواست از اتراق در ارتفاعات، زیردختان، حاشیه روزخانه ها و خشکه رودها خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، بیشترین بارش باران در سال زراعی جاری متعلق به شهرستان ایوان یک هزار و 93 میلیمتر و کمترین بارندگی هم متعلق به شهرستان مهران با 408 میلیمتر بوده و مقدار دریافت نزولات جوی شهرایلام هم 822 میلیمتر است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.