به گزارش ایرنا، معروف بسطامی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ایلام اظهار داشت: نتیجه بخش بودن فعالیت های مبارزه با مواد مخدر و موفقیت در این زمینه بدون مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد، ممکن نیست.
وی با بیان اینکه امسال 12 نشست با 44 مصوبه در این راستا برگزار شده، افزود: اکثریت این مصوبه ها اجرایی شده و مابقی نیز با پیگیری دستگاه های مربوط باید اجرایی شوند.
فرماندار ایلام یادآور شد: عرصه مبارزه با مواد مخدر بسیار گسترده است و ریشه کنی آن نیازمند بسیج عمومی مردم، مسئولان و مدیران دستگاه های مرتبط را برای پاک شدن جامعه از این آسیب می طلبد.
بسطامی تاکید کرد: شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران موظف هستند کشت مواد تخدیری را در روستاها اطلاع رسانی و مردم را در این زمینه آگاه کنند و اطلاع‌ رسانی درستی از مجازات قانونی مربوط به این مواد به مردم در نقاط مختلف شهرستان انجام شود.
وی با اشاره به میزان شیوع اعتیاد درجامعه تاکید کرد: کمیته های مختلف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان فعال هستند اما این فعالیت را باید بیشتر و بر اساس دستورالعمل ها این موضوع را پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.
فرماندار ایلام ابراز امیدواری کرد: سال 98 با استفاده از تجربیات امسال با یک برنامه مدون و زمانبندی شده به این موضوع ورود کنیم و شرایط بهتری برای مبارزه با مواد مخدر فراهم شود.
بسطامی در ادامه خواستار برگزاری برنامه ها و کلاس های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، اطلاع رسانی و تشکیل همایش ها و کارگاه های آموزشی بویژه در مناطق در معرض آسیب و روستاهای آلوده شهرستان شد.
فرماندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش در خصوص قاچاق دام در نوار مرزی ایلام گفت: تاکنون در بحث قاچاق دام به خارج از مرز هیچ گونه گزارشی ارائه نشده و با افرادی که قصد اخلال در نظام اقتصادی کشور را دارند، برخورد قاطع می شود.
وی با بیان اینکه کمبودهایی در کشور وجود دارد، گفت: اقلام اساسی به اندازه کافی در مغازه ها و انبارهای استان وجود دارد اما با خرید و مصرف صحیح کالا می توانیم این کاستی ها را مدیریت کنیم.
به گفته بسطامی گشت های مشترک و ویژه بر کیفیت و قیمت کالاها بطور مستمر صورت می گیرد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.