به گزارش ایرنا، رد یابی برخی طرح های کلان ومحوری که با محوریت رونق اشتغال وافزایش تولید یا رشد زیربناها در استان ایلام با سلام و صلوات آغاز شده اند اما بعد از چندی در تله تطویل و ابهام گم گشته اند نشان از مولفه و مانع جدیدی از جنس خودی می دهد.
برای شناسایی این مانع جدید نباید سر و ذهن را به سمت مرکزنشینان و ندادن اعتبار چرخاند که به مثابه پر عقاب ناصرخسرو در شعر منظوم و معروف' از ماست که برماست' عامل ادامه فقر تولید و اشتغال صنعتی و بیکاری فزاینده دستکم در حد و جغرافیای طرح های مرتبط و مربوطه این بحث افرادی از هم استانی های خود ما می باشد.
هر چند ناخشنودی مدیریت اجرایی استان از فعال بودن معارضه ملکی به عنوان سد راه طرح های توسعه ایلام در یکسال گذشته مکرر موضوع خبر و تحلیل رسانه ای بوده است اما این بار تحقق نیافتن چهار طرح کلان بخش کشاورزی که موسسه سرمایه گذاری کوثر متعهد به اجرای انها در استان ایلام بهانه طرح و پرداخت رسانه ای این پدیده می باشد.
به گزارش ایرنا، معاون اقتصادی استاندار ایلام دوشنبه گذشته خواستار اقدام سریع تر موسسه کوثر در خصوص انجام تعهدات و اجرای پنج طرح مصوب این استان شد خواسته ای که پیشتر استاندار ایلام نیز بر ان تاکید کرده بود.
معاون استاندار ایلام همچنین در اظهارات خود به احتمال انتقال طرح های ایلام به استان های همجوار توسط گروه کوثر اشاره کرده و ضمن مخالفت، ان را خط قرمز مدیریت استان ذکر کرد.
اظهارات دکتر درویشی واکنش تند سویه مقابل موضوع یعنی مدیر عامل گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر را برانگیخت.
گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر روز چهارشنبه با ارسال جوابیه ای به امضای مدیرعامل ان شرکت به ایرنا مرکز ایلام نسبت به اظهارات گلایه امیز معاون اقتصادی استاندار ایلام واکنش نشان داد و انتقادهای مطروحه را نابجا دانسته و معارضه ملکی و محلی را علت اصلی تاخیر یا اجرا نشدن طرح های کوثر در استان ایلام عنوان است.
درجوابیه کوثر به نقل از مجتبی نوروزی توضیح داده شده است: گروه کشاورزی کوثر مدت ها است که بنا به احساس مسئولیت و تکالیف سازمانی برگرفته از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و اهداف سازمان بالا دستی خود، پیگیر اجرای پنج پروژه در بخش های دام، طیور، آبزیان، گلخانه و زراعت در استان ایلام بوده است که به علت عدم انجام تعهدات استان در حل مشکل معارضین این پروژه ها به جز یک مورد نتوانسته به موفقیت چندانی دست یابد.
نوروزی تاکید کرده که فاز اول پروژه گلخانه هلیلان تنها طرح از مجموع طرح های شرکت کوثر در استان ایلام است که با همراهی سازمان جهاد کشاورزی هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا و در آستانه تکمیل و بهره برداری قرار دارد.
وی احداث گاوداری 2 هزار راسی ، واحد جوجه کشی، مرغ مادر و طرح پرورش ماهی در قفس را دیگر طرح های موسسه سرمایه گذاری کوثر در استان ایلام ذکر کرد که به علت وجود معارضه های ملکی سرنوشت اجرای آن ها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
مدیرعامل موسسه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر تصریح کرد: ادامه یافتن معارضه های محلی که معاونت اقتصادی استانداری متعهد به رفع انها شده است 'موجب انتقال پروژه های فوق به استان های همجوار 'خواهد شد.
به گفته وی گروه سرمایه گذاری کوثر همزمان با شروع فعالیت دراستان ایلام فعالیت های مشابه ای در استان های لرستان و کرمانشاه آغاز کرده که عمده این پروژه ها با همراهی مسئولان استانی یا به بهره برداری رسیده یا دراینده نزدیک تکمیل می شوند.
این متن خبری بدون دریافت نظر اهالی ملک و محل اجرای طرح های مورد بحث به لحاظ سیاست طرفینی ایرنا ناقص به نظر می رسد .
دانستن اینکه علت مخالفت معارضین محلی سودجویی و دریافت بهای غیر معمول است و یا دلایل زیست محیطی ، زراعی و ... پشت ممانعت انها وجود دارد.' مواردی است که ایرنا مرکز ایلام برای دانستن و نشر انها از تماس و دریافت نظر معارضین اجرای چهار طرح کوثر استقبال می کند.
6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.