به گزارش ایرنا مرتضی دارایی روز دوشنبه در گردهمایی ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: با توجه به وضعیت کنونی کشور و وجود تحریم های اقتصادی، تلاش مسوولان برای رفع مسایل و مشکلات واحد های تولیدی سبب می شود اشتغال استان را پایدار نگه دارد.
وی افزود: با نهادینه کردن این امر، وضعیت اقتصادی، صنایع و اشتغال پایدار در استان بهبود خواهد یافت.
دارایی با اشاره به حضور مستمر شرکت شهرک های صنعتی ایلام در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اشتغال استان گفت: این شرکت در راستای حمایت از کالای ایرانی، محصولات و تولیدات داخلی استان تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه 95 درصد صنایع در کشور صنایع متوسط و کوچک هستند تاکید کرد : در استان ایلام 15 شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که 12 مورد آن به بهره برداری رسیده و 3 ناحیه صنعتی آماده بهره‌برداری است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ایلام ادامه داد: 535 واحد دارای پروانه بهره برداری در سطح استان وجود دارد که حدود 50 درصد این واحدها در شهرک های صنعتی استان مستقر هستند.
دارایی خاطر نشان کرد: ظرفیت های قانونی برای حمایت از پیمانکاران و تولیدکنندگان در استان وجود دارد و کمک کردن به صنایع کوچک علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار از تعطیلی واحدهای صنعتی نیز جلوگیری خواهد کرد.
وی اظهار داشت: استفاده از فرصت های موجود در استان سبب افزایش ظرفیت واحد های صنعتی خواهد شد.
مدیرکل اموراقتصاد و دارایی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی و شعار سال محسوب می‌شود که بر این اساس، تمام آحاد جامعه اعم از مسئولان ،تولیدکنندگان، کارگران و مردم به عنوان مصرف ، در قبال تحقق شعار سال مسئولند.
قدرت فیض اللهی گفت: پشتیبانی از تولید ملی به منزله حمایت از اشتغال کار و سرمایه ملی و کارگر ایرانی است و حمایت از کالای ایرانی در جامعه ی تولید محور تحقق می یابد و شهرک های صنعتی، بخش گرداننده اقتصاد هر شهری محسوب می شود.
وی عنوان کرد: وجود کارگاه و کارخانه های صنعتی در این شهرک ها، باعث رونق کسب و کار در هر منطقه خواهد شد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام در ادامه به نقش و جایگاه ذیحسابان در ساختار نظارت مالی در نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره کرد و گفت: این بازنگری در چهار محور قوانین و مقررات، ساختار تشکیلاتی، مدیریت مالی و نظارت صورت خواهد گرفت.
وی گفت: مولد سازی دارایی های دولت و شناسایی اموال مازاد در دستگاه‌های اجرایی، همچنین پیگیری وصول درآمدهای دولت، خصوصاً درآمدهای غیر مالیاتی، نظارت بر مخارج دستگاه های دولتی از تکالیف مهم ذیحسابان است.
فیض اللهی در ادامه افزود: صرفه جویی در هزینه ها خصوصاً در دستگاه های خدمت رسان، امری اجتناب ناپذیر است و با توجه به اینکه پرداخت ها در روزهای پایانی سال صورت خواهند گرفت لازم است همکاران ذیحساب به صورت تمام وقت در خدمت دستگاه بوده و به عنوان مشاور به مدیران دستگاه یاری دهند.
ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان از واحدهای تولیدی نهر باران زاگرس تولید کننده لوله‌های پلی اتیلن و شرکت ایلام آسا تولید کننده انواع کیک، کلوچه و بیسکویت مستقر در شهرک صنعتی ایلام بازدید کردند.
جلسه هماهنگی ذیحسابان استان با حضور مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام، ذیحسابان دستگاه های اجرایی استان و نمایندگان واحدهای تولیدی در سالن جلسات مرکز کسب و کار شهرک صنعتی ایلام برگزار شد.
7176/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.