به گزارش ایرنا، تنها 10 روز به پایان سال باقی مانده هیاهوی خاصی در جای جای شهر به چشم می خورد پیر و جوان خرد و کلان خود را برای فرا رسیدن سال نو آماده می کنند اما هنوز خانواده هایی هستند که در حسرت چیدن سفره هفت سین خود را در خانه هایشان پنهان کرده اند.
این افراد عزت نفس دارند و دست نیازبسوی کسی دراز نمی کنند اما ما می توانیم با خانه تکانی دل یک حرکت خداجویانه و مهرورزانه برای کمک به این خانواده ها انجام دهیم و بواسطه این کار شادی را مهمان خانه های آنان کنیم.
انسان برای آسایش و آرامش خود نیازمند دیگران است و همین نیاز او را به مشارکت با دیگران تشویق می کند، دیگرانی که در اسلام از آنها با عنوان برادران دینی یاد شده است.
هر توانمندی می تواند با کمک به نیازمندان، در اداره و تامین اجتماع سهیم باشد و هفته احسان و نیکوکاری، فرصتی مناسب برای آراسته شدن به این صفات والای اخلاقی و دینی است.
شاید بتوان با سرمایه احسان و نیکوکاری، در این روز با دوستی و مهرورزی، دل ها را به هم نزدیک کنیم و شاهد شکوفه های مهربانی در قلب ها شویم.
این روزها بازار محبت گرم است و کمک همه ما حتی بسیار ناچیز برق شادی را در چشمان کودکان معصوم روشن می کند.
جشن نیکوکاری هر ساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری برای تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمند با جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی و سپس توزیع آنها بین محرومان کشورمان اجرا می‌شود.
نیک می دانیم مردم کشور ما در برابر نیازها و مشکلات هموطنان خود بی تفاوت نیستند بلکه در حد توان خود سعی می کنند شادی را در خانه نیازمندان برپا کنند و برخود لازم می‌دانند که در اینگونه موارد به یاری آنها بشتابند.
پس امروز را که روز نیکوکاری است دریابیم و با گرمی محبت، سرمای نیازمندی را ازبین ببریم وآنان را که چشم به یاری من و تو دارند را بیش از این منتظر نگذاریم.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.