علی اصغر خامنوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر از 2 هزار و 400 نفر از دانش آموزان و دانشجویان مستعد اما نیازمند سراسر کشور تاکنون بورسیه حمایتی تحصیلی موسسه ابرار را استفاده کرده اند که برخی از این افراد فارغ التحصیل و برخی نیز به علت شرایط زندگی از ادامه تحصیل منصرف شده اند.
وی افزود: موسسه نیکوکاری ابرار با هدف پوشش حمایت تحصیلی و رفع نابرخورداری های تحصیلی از دانش آموزان مستعد نیارمند مقطع دبیرستان بورسیه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان را انجام می دهد.

** دانش آموزان و دانشجویان نخبه کم بضاعت شناسایی می شوند
خامنوی در مورد شناسایی دانش آموزان و دانشجویان نخبه کم بضاعت، گفت: افراد بی بضاعت اما مستعد، نخبه و علاقمند به ادامه تحصیل از طریق آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد شناسایی شده و مورد حمایت قرار می گیرند.
وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری خیرین و فعالان اقتصادی جمعیت بیشتری از این دانش آموزان مستعد در مناطق دور افتاده تحصیلی را پوشش دهیم تا با رسیدن به مدارج عالی تحصیلی توقف درسی نداشته باشند.

** ایجاد اشتغال پایدار در روستاها
رئیس جامعه نیکوکاری ابرار اتاق بازرگانی کشور گفت: این موسسه علاوه بر بورسیه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان مستعد نیازمند همچنین به ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی کرده است.
به گفته خامنوی، تاکنون در ۱۲ روستای استان های مختلفی چون سیستان و بلوچستان، کردستان، خراسان جنوبی بسترهای مناسب کارآفرینی پایدار ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: در این راستابه هر استان 20 میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت به مشاغل روستایی واگذار شده است.
وی تاکید کرد: همچنین این موسسه با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ایجاد اشتغال و کارآفرینی با اجرای نهاد برنامه ریزی در روستاها اقدام به ایجاد صندوق های اعتباری خرد روستایی با مشارکت خود روستاییان کرده است.

** ایجاد مراکز آموزشی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه
رئیس جامعه نیکوکاری ابرار اتاق بازرگانی کشور گفت: این موسسه خیریه اقدام به ایجاد ۲۰ مرکز آموزشی و دبستان در روستاهای مناطق زلزله زده استان کرمانشاه کرده که پنج مورد آنها افتتاح شده و مابقی نیز در حال احداث است.
به گزارش ایرنا، موسسه خیریه ابرار اتاق بازرگانی هفته گذشته اقدام به اعطای 80 بورسیه تحصیلی به دانش اموزان و دانشجویان مستعد و نخبه اما بی بضاعت استان ایلام کرد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.