مجتبی میهن پرست روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موج بارشی از اوایل فردا جمعه فعالیت خود را آغاز می کند و تا صبح روز شنبه این بارش ها ادامه دارد.
وی افزود: این بارش ها در کل استان پراکنش دارد اما عمده بارش ها در نوار شرقی ایلام ( شمال شرق تا جنوب شرق ) بیشتر از نواحی دیگر است.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: در نواحی گرمسیری بارش ها به شکل باران همراه با رعد و برق است و در مناطق سردسیر و کوهستانی احتمال بارش برف همراه با باران دور از ذهن نیست.
میهن پرست گفت: با توجه به اینکه بارش ها از قدرت و ریزش مناسب و نسبتا قوی برخودار است احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و مسیرها، کندی در تردد وجود دارد.
وی اضافه کرد: رانندگان مسیرهای برون شهری آگاه باشند در برخی محورها به ویژه گردنه های مشرف به استان کرمانشاه به علت کوهستانی و سردسیر بودن بارش ها بیشتر به شکل برف است و باید موارد ایمنی را رعایت کنند.
میهن پرست، پدیده غالب ابرناکی هوا و بارش های خفیف و پراکنده باران را برای آسمان امروز ایلام پیش بینی کرد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش نزولات جوی در شهرستان های ایوان با یک هزار و 27 میلی متر و آبدانان با 966 و کمترین بارش نیز در شهرستان های مهران با 392 و دهلران با 432 میلی متر و در ایلام نیز 759 میلیمتر بارش ثبت شده است.
استان ایلام در سال جاری بیشترین دریافت نزولات جوی در کشور را داشته است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.