به گزارش ایرنا، ایوب درویشی عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی و کسب و کار 'برند شو' ایلام اظهار داشت: برگزاری استارتاپ های متعدد می تواند منجر به کسب ایده های جدید، جذب سرمایه گذاران و خلق ثروت و ایجاد کسب و کار در حوزه فناوری شود
وی با بیان اینکه الگوسازی واقعی با نماد علم و فناوری محقق می شود، گفت: برای ایجاد درآمدهای پایدار باید به سمت اقتصاد مبتنی به نوع آوری گام برداشت و استارت آپ های مبتنی بر ظرفیت ها و نیازهای استان همراه با طرح های قابل اجرای دانش بنیان شکل بگیرد.
درویشی افزود: استارت آپ های مناسبی در ایلام آغاز شده و حضور مسئولان ارشد در این مراکز جوانان را برای ارائه ایده های بهتر تشویق می شوند.
وی تاکید کرد: با توجه به اثرگذاری استارتاپ و نقش مهم آن در ثبت ایده های کارآفرینی در حوزه گردشگری و ماهیت ایجاد کسب و کاری که دارد، می توان به خوبی ظرفیت های اقتصادی بخش گردشگری استان را به فعلیت در آورد.
وی افزود: این ایده ها یکی از موثرترین راه ها برای رشد اقتصاد جامعه و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در علوم و فناوری های نوین است.
معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: ایده پردازی جوانان با کمک دستگاه ها و نهادهای مختلف سبب می شود ارتباط این افراد با بازار صنعت برقرار شود که نتیجه ی آن تبدیل ایده ها کار و ثروت است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام نیز در این آیین گفت: در راستای ماموریت سازمان صنایع کوچک، شهرک های صنعتی بعنوان یک سازمان توسعه ای در 2 بخش فعالیت دارند.
مرتضی دارایی افزود: این فعالیت ها در بخش زیرساخت ها و حمایت از صنایع کوچک در قالب یک مدل توسعه ای صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: این بخش در حوزه تکنولوژی، تولید، بازار، تامین مالی و سرمایه، مشتری مداری و بهره وری فعالیت می کند و یکی از بخش هایی که نمیتوان از آن غافل بود کمک به پیدا کردن راه هایی جدید برای سوال های قدیمی و سوال های جدید در حوزه صنایع کوچک است.
وی با بیان اینکه باید در حوزه استارت اپ ها تلاش کنیم، گفت: این شرکت ها که به یاغی های کوچک معروفند و همواره ساختار شکن و راه های جدیدی پیدا می کنند که هم بهره ور و هم هزینه ها را کاهش دهند باید طوری برنامه ریزی شوند که دسترسی مشتریان را به مواد اولیه تامین و زمان را کاهش دهند همچنین زنجیره های تولید را بین صنایع خود تکمیل کنند.
دارایی ادامه داد: در همین راستا شرکت شهرک های صنعتی ایلام تفاهم نامه ای با پارک علم و فناوری که نقطه ارزشمند اتصال بین علم و صنعت است منعقد شده و امیدواریم بتوانیم از ایده ها نگهداری کرده و ثمره آن نتایج خوبی برای صنایع کوچک بدنبال داشته باشد.
به گزارش ایرنا، اولین استارت اپ شرکت شهرک های صنعتی ایلام و پارک علم و فناوری برگزار شد و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانمندی های علمی، فناوری و صنعتی موجود و گسترش همکاری های علمی و فناوری تفاهم نامه ای بین این دو سازمان منعقد شد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.