به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در همایش روز درختکاری اظهار داشت: سال 97 اعتبار حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان 350 میلیارد ریال بود که این مبلغ قابل قیاس با اعتبارات اختصاص یافته سال آینده نیست.
وی افزود: برای سال آینده پیش بینی شده که 40 هزار هکتار طرح های آبخیزداری ، آبخوان داری و درختکاری در ایلام انجام شود که 30 هزار هکتار درختکاری و 10 هزار هکتار بیابان زدایی انجام شود.
استاندار ایلام یادآور شد: سال جاری نیز 20 هزار هکتار بیابان زدایی در کانون های بیابانی و 20 هزار هکتار طرح های نهال کاری در حوزه های آبخیزداری و آبخوان داری در استان ایلام صورت گرفت.
به گفته سلیمانی دشتکی تاکنون یک میلیون و 200 هزار متر مکعب طرح های آبخیزداری در استان ایلام و 60 هزار هکتار جنگل کاری انجام شده و باید برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط مردم درختان مثمر کاشته شود.
وی گفت: آموزش و فرهنگ سازی عمومی از راه های مهم و اصلی حفظ و حراست از عرصه های طبیعی است که نباید از آن غافل شد چرا که رفتارهای مخرب بشری باعث از بین رفتن اراضی جنگلی و مراتع شده است.
استاندار ایلام تاکید کرد: باید طرح های عمرانی و صنعتی بجز منفعت اقتصادی پیوست های زیست محیطی و اجتماعی نیز داشته باشند تا طرح ها در آینده مشکل ساز نباشند.
به گزارش ایرنا 15 تا 22 اسفند هر سال به نام هفته منابع طبیعی و درختکاری نامگذاری شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.