به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نهمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام اظهار داشت: ایثارگران با کمترین امکانات و تجهیزات به مصاف دشمنان جهانی رفتند و این افراد تجسم عینی و واقعی قهرمانان شاهنامه فردوسی در میهن پرستی و دفاع از ناموس و وطن هستند.
وی افزود: پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس و دستاوردهای جنگ تحمیلی باعث شده که دشمنان و بدخواهان نظام هیچگاه جرات و توان مقابله نظامی با ایران اسلامی را نداشته باشند و امنیت سیاسی ایران در منطقه آشوب زده خاورمیانه حاصل برکت خون شهدا و رشادت ایثارگران دفاع مقدس است.
استاندار ایلام یادآور شد: حال با گذشت حدود 30 سال از پایان جنگ تحمیلی باید دستاوردها و آرمان های به یادگار مانده از دفاع مقدس واضح و شفاف برای نسل کنونی و آیندگان تبیین و تفهیم شود تا عظمت جایگاه شهدا و ایثارگران و رشادت رزمندگان به دست فراموشی سپرده نشود.
وی با بیان اینکه یادواره های شهدای مناطق، ایلات، محلات از مهمترین راه های ماندگاری عظمت دفاع مقدس و یاد شهداست، اظهار داشت: باید یادواره ها هدفمند، تابع نظم و با حفظ شان جایگاه شهدا و تکریم خانواده های شهدا باشد و در ایام خاصی چون تبلیغات انتخابات نباید برگزاری یادواره های شهدا و استفاده از نام و مقام محل و دستاویزی برای تبلیغات کاندیداها باشد.
وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان ایلام در نیمه نخست سال آینده تاکید کرد: باید اِلمان ها و فضاهای شهری استان همسو و متناظر با کنگره شهدا و فضای مناطق استان آکنده از یاد و نام شهدا و کنگره شهدا باشد.
استاندار ایلام افزود: باید اطلس و دایره المعارف شهدا و ایثارگران استان ایلام با همکاری دستگاه های ذیربط تهیه شود.
وی گفت: در مناطقی که ساخت اِلمان یا یادمان شهدا معارض داشته باشد باید بدون فوت وقت هزینه فرهنگی آن در محل یادمان ها و احداث اِلمان های که فاقد معارض است، هزینه شود.

** باید فضای شهری متناسب با فرهنگ شهادت باشد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز گفت: هرچند فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به جایگاه رفیع شهدا و ایثارگران در بین اقشار مختلف مردم، کسبه، صنوف، نهادها و دستگاه های دولتی و غیر دولتی به خوبی نهادینه شده اما باید در برگزاری مراسماتی که با نام و یاد شهدا عجین است، کیفیت کار نیز در نظر گرفته شود.
سلیمان رستمیان افزود: برخی یادواره هایی که در محلات یا روستاها گرفته می شود متناسب با شان و جایگاه ارزشمند شهدا، ایثارگران و خانواده های آنها نیست و باید این گونه آئین ها ساماندهی شده و با کیفیت برگزار شود.
وی از شهرداری خواست اِلمان ها و بیلبوردهایی متناسب با جایگاه شهدا و نقش استان ایلام در زمان جنگ تحمیلی در ورودی های شهر ایلام نصب شود و در هفته ایثار و شهادت 60 نفر از پیام آوران شهدا با حضور در مدارس به تبین جایگاه شهدا و خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای دانش آموزان بازگویی کنند.
رستمیان یادآور شد: یکی از مشکلات خانواده های ایثارگران موضوع درمان آنها است که با توجه به بدهی های بیمه ها به مراکز درمانی، بخش خصوصی حاضر به پذیرش ایثارگران با دفترچه بیمه نیستند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمه ها این معضل مرتفع شود.
به گزارش ایرنا، در این نشست دیگر اعضای شورای توسعه و ترویج شهدا به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.