عبدالمالک شنبه زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقامتگاه‌ها، علاوه برجذب گردشگران و فراهم کردن محیط شاد و ایمن سبب ایجاد درآمد برای روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها نیز می ‌شود.
وی افزود: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه ها و بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع دستی را دارند.
مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری ایلام تاکید کرد: در این روستاها امکان زندگی در کنار بومیان منطقه با اسکان در کمپ ها و خانه های بومگردی و صرف غذاهای محلی مردم منطقه برای گردشگران و مهمانان فراهم است.
شنبه زاده، تقویت بومگردی، ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از اهداف راه اندازی این اقامتگاه ها عنوان کرد.
وی با اشاره به برنامه های این اداره کل در ایام نوروز اضافه کرد: در این ایام 10 نوروزگاه ثابت و 6 نوروزگاه سیار در استان همراه با برنامه‌های مفرح و شاد برگزار می شود.
شنبه زاده با بیان اینکه همه امکانات لازم از جمله هتل‌ها، مدارس، مهمان سراها و مسافرخانه برای اسکان مسافران نوروزی در ایلام فراهم شده گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به مدت 11 روز در قلعه والی شهر ایلام برای گردشگران و مسافران نوروزی برگزار می شود.
وی افزود: تنوع اقلیمی ایلام را مستعد بوم‌گاه‌های متنوع نموده و می‌توان در صورت گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرهنگ غنی مهمان‌نوازی، احترام به طبیعت، آیین ها، لباس‌های زیبا و سنتی همچنین سبک‌های متنوع زندگی در اقلیم‌های متفاوت را به نمایش گذاشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: تلاش همه دستگاه ها جذب گردشگران در استان و علاوه بر معرفی جاذبه‌های گردشگری، ایجاد درآمد اقتصادی پایدار در روستا‌های هدف است.
شنبه زاده، شمار مسافران و گردشگران نوروزی به استان در سال گذشته را ۴۸۷ هزار و ۸۳۱ گردشگر بیان کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال این میزان افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، وجود شهرهای تاریخی، قلعه ها، تپه های باستانی، سنگ نوشته ها، کاخ ها، آتشکده ها و تنگه های تاریخی بیانگر بخشی از تمدن عیلام باستان بوده که در هزاره سوم پیش از میلاد بوجود آمده است و تلفیق آن با جاذبه های گردشگری طبیعی و طبیعت بکر استان ایلام را به عروس زاگرس شهره کرده است.
این استان یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که بیش از ۷۵۰ اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.