مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت در شهر ایلام نیز حدود 760 میلی متر باران باریده است.
وی به فعالیت سامانه بارشی که از روز چهارشنبه هفته گذشته وارد استان شده اشاره کرد و گفت: از روز چهارشنبه تا صبح امروز شبنه ایوان با 80 میلی متر بیشترین دریافت نزولات جوی داشته است.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام تاکید کرد: طی مدت یاد شده زرنه 41 و ایستگاه های مستقر در بخش های صید نظری، کارزان و ایلام با 37 میلی متر در رده های بعدی بیشترین دریافت نزولات جوی قرار دارند.
میهن پرست افزود: کمترین بارش ها نیز متعلق به بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران است که هیچ بارشی در این منطقه رخ نداد و دهلران با هشت دهم و مهران با یک و هشت دهم میلی متر کمترین میزان بارندگی را داشته اند.
وی با بیان اینکه دامنه پراکنش این سیستم شامل کل استان ایلام شد، یادآوری کرد: نیمه شمالی استان سهم بیشتری در دریافت نزولات جوی داشت که عمده بارش ها در این مناطق به شکل برف بود.
میهن پرست در خصوص وضعیت جوی استان ایلام در هفته جاری هم گفت: تا اواسط هفته جاری دمای صبحگاهی کاهش و دمای روزانه افزایش دارد.
وی اظهار داشت: روز یک ریز موج از سطح آسمان استان عبور می کند که در نیمه شمالی به به صورت خفیف و پراکنده بارش هایی را خواهد داشت.
وی افزود: با خروج این سیستم هوای استان ایلام تا اواخر هفته جاری صاف و پایدار است و در روزهای پایانی هفته احتمال ورود یک سامانه بارشی دیگر به استان دور از انتظار نیست.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش نزولات جوی در شهرستان های ایوان با یک هزار و 27 میلی متر و آبدانان با 966 و کمترین بارش نیز در شهرستان های مهران با 392 و دهلران با 432 میلی متر و در ایلام نیز 759 میلیمتر بارش ثبت شده است.
استان ایلام در سال جاری بیشترین دریافت نزولات جوی در کشور را داشته است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.