اسفندیار رستم زاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار در حوزه های مختلف شامل بازسازی مدارس، تجلیل از کارکنان فرهنگی، ریشه کنی بیسوادی و ... هزینه می شود.
وی یادآور شد: بخشی از این اعتبار شامل اختصاص 20 میلیارد ریال برای تجلیل از مربیان پرورشی مدارس استان و گرامیداشت شهدای امور تربیتی و پیشکسوتان این عرصه و همچنین 90 میلیارد ریال برای ریشه کنی بیسوادی در شهرستان ها و مناطق مرزی ایلام، مهران، دهلران، چوار و موسیان است.
مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: همچنین 600 میلیارد ریال برای تخریب و بازسازی 50 درصد مدارس سنگی استان و 40میلیارد ریال نیز برای تکمیل طرح حیات طیبه از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص یافته است.
رستم زاد اختصاص هشت میلیارد ریال برای جمع آوری 48 مدرسه کانکسی و احداث مدارس استاندارد و 32 میلیارد ریال نیز برای جمع آوری سیستم گرمایشی غیر استاندارد کلیه مدارس استان را از دیگر دستاوردهای سفر اخیر وزیر آموزش و پرورش به استان برشمرد.
وی اجرای طرح آموزش مهارت آموزی دانش آموزان متوسطه اول (طرح ایران مهارت) در مدارس شبانه روزی و روستایی و اختصاص 60میلیارد ریال برای تقویت بنیه مالی مدارس غیر دولتی در راستای جذب حداکثری دانش آموزان با مشارکت 50 درصدی استانداری ایلام را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش ایلام، در سفر وزیر و آموزش و پرورش به استان پنج میلیارد ریال برای ایجاد اتاق بازی و یادگیری در 50 مدرسه دوره ابتدایی و 20 میلیارد ریال نیز برای تجهیز مراکز پرورشی فرهنگی اختصاص یافت.
رستم زاد همچنین از تامین اعتبار برای صدور یک هزار ویزای اربعین در سال آینده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای سفر فرهنگیان استان به عتبات عالیات خبر داد.
به گفته وی، در این سفر چهار میلیارد ریال برای تجهیز اماکن و خرید وسایل ورزشی، 300 میلیون ریال برای جشنواره قلم، 90 میلیارد ریال برای وام کم بهره به مدارس غیر دولتی و پیش دبستانی با حمایت دولت در تمام مناطق، الکترونیکی شدن مدارس از راه دور، 20 میلیارد ریال برای جذب ترک تحصیلان و بازماندگان از تحصیل و 20 میلیارد ریال برای توسعه مراکز رفاهی و درمانی استان اختصاص یافت.
سید محمد بطحائی و هیات همراه روزهای چهارم و پنجم اسفندماه به استان ایلام سفر کرد.
دیدار با مسوولان استان، بازدید از مدارس، دیدار با فرهنگیان و نخبگان دانش آموزی، دیدار با نمایندگان انجمن های اولیا و مربیان، شرکت در شورای اداری، شورای آموزش و پرورش و مناطق مرزی، شورای انجمن اولیا و مربیان استان، حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، دیدار با تشکل های فرهنگیان و عزیمت به شهرستان چرداول و افتتاح استخر، بازدید از مدرسه، دیدار با معلمان این مدرسه و دیدار با خانواده شهید فرهنگی از جمله برنامه های سفر دو روزه بطحایی به این استان بود.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.