به گزارش ایرنا، نیکنام حسینی پور روز چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام افزود: نقد کتاب فرهنگ مدارا را افزایش داده و مورد توجه و استقبال این خانه قرار دارد.
وی ادامه داد: برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب و چاپ مجله ها در این حوزه در دستور کار خانه کتاب ایران قرار گرفته است.
مدیرعامل خانه کتاب ایران کتاب سازی را یکی از معضل های اساسی امروز عنوان کرد و گفت: این مساله به فرهنگ مکتوب ضربه می زند و باید تولیدهای مکتوب سالم در اختیار مردم قرار گیرد.
حسینی پور تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته آیین اهدا جایزه کتاب سال در استان ها از سال آینده در نیمه نخست سال برگزار خواهند شد.
وی با ذکر اینکه تاکنون یک هزار عنوان کتاب در استان ایلام چاپ و منتشر شده افزود: بیشترین موضوع به ترتیب ادبیات، تاریخ و جغرافیا و علوم کاربردی بوده است.
مدیرعامل خانه کتاب ایران همچنین با اشاره توسعه فضای مجازی یادآور شد: باید با مراقبت بیشتر و استفاده مناسب از فضای مجازی حوزه نشر را سالم تر پیش ببریم.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: اساس تمدن هر جامعه ای بر مبنای کتاب، فرهنگ و اندیشه است.
محمد نوذری با اشاره به پایین بودن میزان مطالعه کشور بر احیا این فرهنگ تاکید کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این آیین گفت: پس از اعلام فراخوان این برنامه فرهنگی 130 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
عمران خودآموز با اشاره به فعالیت 300 نویسنده در این استان از چاپ 400 عنوان کتاب توسط ناشران بومی طی سال جاری خبر داد.
در این آیین جایزه کتاب سال استان ایلام به علیرضا اسدی نویسنده کتاب (با ایلامیان در ایلام) و مبارک نصیری نویسنده کتاب (از جاده ای که به خانه می گریخت) اهدا شد.
به گفته معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این دوره در راستای اجرای اهداف جشنواره و همچنین به منظور حمایت ویژه از نویسندگان بومی ساکن استان ایلام ، آثار این عزیزان فرهیخته در همه موضوعات و آثار نویسندگان غیر ایلامی با موضوع ایلام که در سال‌های ٩٥ و ٩٦ چاپ شده بودند، به منظور بررسی و داوری پذیرفته و آثار رسیده به دبیرخانه برای داوری به خانه کتاب جمهوری اسلامی ایران در تهران ارسال شداند.
یونس قیطانی افزود: پس از اعلام نتایج نهایی داوری در مجموع 2 اثر به عنوان برتر و چهار کتاب نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.
نخستین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام اسفندماه 95 در ایلام برگزار شد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.