هنگام سحر گلی شکفت و در باغ نبوت نهال توحید روئید و غنچه ای شکفت که گل لبخند بر لبان مردی از تبار عشق روئید تا چشمه روشنی باشد برای تطهیر انسانیت و اسوه و الگویی باشد برای همه آدم هایی که نجابت و پاکی را می جویند.
زندگی و سیره حضرت زهرا (س) به قدری آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده ای در جهان او را چونان قدیسه ای تحسین می کند، زنی که تولدش از دامن خدیجه کبری، همسر پیامبر گرامی اسلام (ص) و در کانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد.
شب میلادش را عرشیان به بانگ تکبیر و تسبیح جشن گرفتند و خداوند لقب کوثر به او عطا کرد، زیرا که وی سرچشمه تمام خوبی های جهان است.
حضرت فاطمه زهرا(س) زنی است که به واسطه صبوری و همدردی و تکریم پدرش پیامبر اعظم لقب 'ام ابیها' را به ایشان دادند تا الگویی باشد برای همه دختران مسلمان که چگونه با همه وجود پدران خویش را گرامی بداند.
فاطمه زهرا(س) در همه ابعادش برای زنان مسلمان بهترین اسوه است و همه لحظات زندگیش می تواند بهترین سرمشق باشد برای زنان و دختران این سرزمین.
یگانه بانویی که در دوران زندگی مجردی و متاهلی اش همواره موجب افتخار و غرور پدر و همسر و فرزندان خویش بوده است، زنی که در روزگار نداری همسر با صبوری و همدردی تکیه گاه محکم شوهرش بود و در لحظات سخت و مشقت بار روزهای زندگی سنگ صبوری برای همه غم ها و غصه های همسرش.
فاطمه (س) زنی است که چهار فرزند رشید و بزرگوار را با بهترین وجه تربیت کرد که هر کدام خود نمونه وارسته و شخصیتی برجسته بودند که تا قیام قیامت نام و نشان آنها برگرفته از بزرگی و کرامت است.
حضرت فاطمه (س) بهترین الگو و اسوه برای زنان مسلمان است که در همه ابعاد زندگی فردی، اجتماعی، اخلاقی و عقایدی می توان بهترین درس ها را از ایشان آموخت.
زنان مسلمان نیز با آموختن درس هایی از زندگی این بانوی بزرگ می توانند از چشمه معرفت و ناب زندگی با برکت ایشان سیراب شوند و مایه آرامش و امنیت خانه و خانواده اشان شوند و زندگی سرشار از موفقیت را تجربه کنند.
به راستی مگر این زندگی چقدر طولانی است که یک زن با چشم و هم چشمی و خودخواهی و زیاده خواهی بخواهد عرصه را بر خانواده و همسرش تنگ کند و اجازه ندهد که آرامش در خانه حکم فرما باشد.
امروزه بسیاری از زنان این سرزمین با تاسی از بانوی بزرگ اسلام راه درست زندگی را در پیش گرفته و مایه آرامش خانواده شده و با تربیت فرزندانی شایسته توانسته اند هم خود و هم فرزندانی لایق بپرورانند که در عرصه های مختلف موفقیت های بزرگی کسب کنند.
بی شک تاسی از زندگی حضرت زهرا(س) در ساده زیستی و صبوری و فداکاری و تربیت فرزندان می تواند بهترین درس برای همه زنان باشد تا با حفظ کرامت و حجاب و شخصیت خود در جامعه حضور یافته و قدم در راه این بانوی بزرگ بگذارند و زندگی سرشار از خوشی را تجربه کنند.
روز میلاد حضرت زهرا(س) بر همه پیروان این بانوی بزرگ مبارک.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.