دکتر محمد علی رحمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تخلف ها متعلق به صنوف قصابی و کشتارگاه های غیرمجاز، قصابی های سطح شهر، مراکز تولید و عرضه لبنیات، رستوران، کبابی، اغذیه فروشی و شیرینی پزی ها است.
وی افزود: 82 مورد از این تخلف ها متعلق به کشتارگاه و قصابی های غیر مجاز مهدی آباد، دهستان سیوان، روستا های اطراف شهر ستان ایلام و تعداد کمی از قصابی های مجاز داخل شهربوده است.
علی رحمی یادآور شد: 106 مورد هم مربوط به مرغ فروشی هایی بوده که اقدام به کشتار و عرضه مرغ زنده می کنند و 21 فقره نیز متعلق به سایر صنوف بود که به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: تنها در یک فقره 45 مرود از کسانی که اقدام به فروش و عرضه مرغ زنده می کرده اند شناسایی و به مراجع ذی صلاح برای پیگیری تخلف ارجاع داده شدند.
وی افزود: دیروز نیز در یک گشت مشترک با همکاری دامپزشکی، مرکز بهداشت، صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و ناظران دامپزشکی پیش از تعطیلات نوروزی 456 کیلوگرم تخم مرغ فاسد از یک شیرینی فروشی کشف و ضبط شد.
علی رحمی اظهار داشت: برخورد با افراد متخلف گاه به درگیری متخلفان با کارشناسان دامپزشکی و حتی زخمی شدن این کارشناسان منجر می شود در حالیکه هدف این کارشناسان عرضه مواد غذایی سالم در سطح بازار است.
وی گفت: در طول سال جاری تاکنون سه الی چهار فقره پرونده درگیری قصابان و مرغ زنده فروشی های غیرمجاز حاشیه شهر ایلام با کارشناسان دامپزشکی به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی از عموم مردم خواست مواغذایی فاسد شدنی چون گوشت، مرغ، لبنیات، شیرینی را از مراکز عرضه معتبر در سطح شهر تهیه و خریداری کنند و خرید گوشت قرمز فاقد لیبل و مهر دامپزشکی اجتناب ورزند.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.