به گزارش ایرنا، سید محمد بطحائی روز شنبه در حاشیه بازدید از دبیرستان شهید شهریاری ایلام در جمع خبرنگاران افزود: باید برنامه های درسی ،آموزشی و پرورشی با نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان همسو شود.
وی ادامه داد: امسال و در سال تحصیلی جاری 2 ساعت در هفته به میزان فعالیت آموزشی 6 پایه تحصیلی اضافه شده که هدف از آن ارتقا کیفیت آموزشی است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: همچنین گروهی در حال بازنگری محتوای کتاب درسی هستند و مطالبی که انطباقی با نیازهای دانش آموزان ندارند جای خود را به نیازهای جدید می دهند.
به گفته بطحایی این طرح برای مقطع ابتدایی دوم و متوسطه اول شروع و در آینده برای تمامی دوره های ابتدایی و متوسطه اول اجرایی خواهد شد.

*** بررسی وضعیت نیروهای حق التدریس
وی همچنین از بررسی وضعیت نیروهای حق التدریس و پیش دبستانی خبر داد و گفت: نیروهایی که شرایط مندرج در قانون مصوبه مجلس را دارا هستند آیین نامه ساماندهی آنها در دست تعیین است و امیدواریم ظرف ماه جاری آماده بررسی و تصویب در هیات وزیران شود.
به گفته بطحائی، بر اساس قانون سازمان اداری استخدامی، آموزش و پرورش و 2 نفر از نمایندگان به عنوان ناظر در کمیته ای که حضور دارند این آیین نامه را بررسی و ابلاغ خواهند کرد.

*** اعمال فوق العاده نوار مرزی برای پنج شهرستان ایلام منوط به تایید ستاد کل نیروهای مسلح
وی همچنین در خصوص فوق العاده نوار مرزی برای کارکنان پنج شهرستان استان که برای آنان این قانون اعمال نشده گفت: باید این مصوبه توسط ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ و چنانچه این ستاد این پنج شهرستان را جزء مناطق جنگی حساب کند، این وزارتخانه اقدام لازم را انجام خواهد داد.
وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه در سفر دو روزه به ایلام برنامه های مختلفی دارند که از جمله آنها دیدار با مسوولان استان، بازدید از مدارس، دیدار با نخبگان دانش آموزی، دیدار با نمایندگان انجمن های اولیا و مربیان، مصاحبه خبری، شرکت در شورای اداری، شورای آموزش و پرورش و مناطق مرزی، شورای انجمن اولیا و مربیان استان، حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری و دیدار با تشکل های فرهنگیان برنامه های سفر روز نخست وزیر آموزش و پرورش به این استان است.
عزیمت به شهرستان چرداول، افتتاح استخر، بازدید از مدرسه، دیدار با معلمان این مدرسه و دیدار با خانواده شهید فرهنگی در این شهرستان از جمله برنامه های سفر روز دوم بطحایی و هیات همراه به این استان است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.