به گزارش ایرنا، بابک دین پرست شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در دهلران گفت: هر استانی که طالب توسعه واقعی است باید چند شرط را دنبال کند که یکی از مهمترین این شروط داشتن طرح آمایش سرزمین است.
وی افزود: رسیدن به تعادل و توازن توسعه تا زمانیکه این طرح در استان ها و سطح کشور اجرایی نشود ، امکانپذیر نیست و این یک اصل اجتناب ناپذیر است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار سازمان برنامه و بودجه تاکنون 25 استان کشور این برنامه مطالعاتی در آنها تصویب شده است.
دین پرست از عدم تصویب این طرح در 6 استان خبر داد و یادآور شد: ایلام هم یکی از این استان هاست اگرچه اذعان می شود این طرح در استان تصویب شده اما در جلسه روز پنجشنبه بررسی می شود ولی سازمان برنامه و بودجه هفته گذشته آنرا تائید نکرد.
وی در خصوص ساماندهی بازار و کالاهای مورد نیاز مردم و اخلال افراد سودجو هم گفت: همه مسئولان و وزرای جهاد و صنعت، معدن و تجارت و استانداران اذعان دارند که از حیث تامین کالاهای اساسی مردم مشکلی وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار پایان سال توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و افزود: این دستورالعمل به استانداران ابلاغ شده ولی در یکی دو کالا که نوسانات و مشکلات دارند همه در تلاشیم زمینه دسترسی مردم به کالاهای مورد نیاز فراهم شود.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.