روح الله سرواندام روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد با لحاظ روز و ماه تولد تا پایان اسفندماه امسال برای نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مهلت دارند.
وی افزود: بر اساس قانون، زنان و مردان کشاورز، روستایی، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت در بازه سنی 18 تا 50 سال امکان عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و بهره مندی از مزایای آنرا دارند.
رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام یادآور شد: از آنجاییکه بر اساس قانون این حق شامل افراد زیر 50 سال می شود، بعد از پایان سال جاری از افراد بالای 50 سال سن ثبت نام به عمل نمی آید.
سرواندام در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: دختران مجرد بیمه اجتماعی می‌شوند و تمامی زنان و دختران 18 تا 50 ‏سال روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان ایلام می‌توانند طبق قانون نظام جامع رفاه با مراجعه به تعاونی های عشایری، دهیاری‌ها ‏و کارگزاری‌های بیمه روستاییان و عشایر، بیمه اجتماعی شده و از یارانه و مساعدت دولت در این بخش بهره‌مند شوند.
با گذشت 14 سال از فعالیت صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، بیش از 28 هزار خانوار عضو صندوق در ایلام هستند که 880 خانوار از مزایای مستمری برخوردار شده اند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.