به گزارش ایرنا، علی اصغر کاظمی روز یکشنبه به دیدار مسئولان استان با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و از صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران- نجف اشرف ( پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات- نجف اشرف) خبر داد.
وی گفت: با پی گیریهای استاندار ایلام اتصال استان به شبکه آزادراهی کشور یک قدم دیگر به مرحله اجرا نزدیک تر شد.
وی ادامه داد: در پی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان ایلام و مساعدت ایشان برای اتصال استان به آزاد راه و پی گیریهای لازم از طرف استاندار ایلام و سایر مسئولان استان صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران- نجف اشرف ( پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات- نجف اشرف) توسط معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت پذیرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: اهمیت مرز بین المللی مهران و در آینده، مرز چیلات شهرستان دهلران و تردد سالانه بیش از 4 میلیون و500 هزار زائر عتبات عالیات، سبب شد تا محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشور، در اولین سفر کاری خود که مصادف با ایام اربعین حسینی(ع) بود، از استان ایلام و مرز بین المللی مهران بازدید کند.
وی افزود: در این سفر، با نظر مساعد محمد اسلامی، مطالعات اولیه اتصال استان به مرکز کشور از طریق آزاد راه آقا امیرالمومنین (ع) (آزاد راه خرم آباد-پل زال-دهلران-مرز چیلات-نجف اشرف) و آزاد راه کربلای معلی (کرمانشاه-حمیل-ایلام-مهران-کربلا) توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام انجام شد و با پیگیری مسوولین ارشد استان و اداره کل راه و شهرسازی، عملیاتی شدن آن در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.
کاظمی تصریح کرد: طول این آزادراه از پل زال تا مرز چیلات( آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام ) 145 کیلومتر است که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر به نجف اشرف، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین، با احداث آزاد راه کرمانشاه-حمیل-ایلام-مهران و در نهایت، اتصال به کربلای معلی، این مسیر نیز، به عنوان کوتاهترین مسیر زوار آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) به کربلا، خواهد بود.
وی با اشاره به نظر مساعد مسوولان ارشد نظام و وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت مذکور، اقدامات بعدی برای عملیاتی شدن این مهم، در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری مسوولین ارشد استان و نظر مساعدی که مجموعه وزارت راه وشهرسازی در این زمینه دارند، در آینده نزدیک، اتصال استان ایلام به بزرگترین شبکه آزادراهی منطقه، محقق می شود.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.