محسن گلشنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این همایش روزهای 11 و 12 اسفند ماه سال جاری در دهلران با حضور معاونان وزیر، مدیران کل جهاد کشاورزی، معاونین مدیران کل، کارشناسان و کشاورزان برگزار می شود.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای استفاده بهینه از مصرف آببه منظور ترویج و توسعه سیستم های نوین آبیاری در استان و شهرستان دهلران یادآور شد: هدف این همایش نشان دادن دستاوردهای استان در زمینه های مختلف کشاورزی با رویکرد مصرف آب است.
مدیر ترویج جهاد کشاورزی ایلام افزود: نمایندگان استان های مرکزی، لرستان، خوزستان، کرمانشاه و همدان در این همایش حضور خواهند داشت.
گلشنی اضافه کرد: بازدید از ایستگاه های مختلف بخش کشاورزی، مزارعی که مصرف بهینه آب در آنها انجام شده، سیستم های آبیاری تحت فشار، ایستگاه های آبخوان داری منابع طبیعی و یکی از شرکت های فعال منطقه در بحث تولید بذر و آموزش ترویجی در روز اول این همایش پیش بینی شده است.
وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان در بخش کشاورزی و تجلیل از نمونه های استانی و کشوری در بخش کشاورزی از برنامه های روز دوم این همایش است.
فرماندار دهلران نیز با اشاره به سرمایه گذاری های دولت در بخش کشاورزی و تحول چشمگیر این حوزه در شهرستان گفت: سالانه نیمی از محصولات کشاورزی استانایلام در دهلران تولید می شود.
مجید عسگری به سیستم های آبیاری نوین در راستای مصرف بهینه آب کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: دهلران قطب کشاورزی استان در تولید اکثر محصولات کشاورزی است.
وی اظهار داشت: ارزش محصولات کساورزی استان ایلام سالانه بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال است.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.