مرتضی دارایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این صندوق از سال 88 تاکنون 64 واحد ضمانت نامه حمایتی برای 53 واحد تولیدی و صنعتی استان صادر کرده است.
وی افزود: ارزش و مبلغ این تعداد ضمانت ها که از سال 88 تاکنون صادر شده بیش از 309 میلیارد ریال بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام ادامه داد: این تعداد ضمانت نامه برای 53 واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و نیز واحدهای صنعتی خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی صادر شده است.
دارایی موضوع فعالیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری را کمک به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثر 85 درصدی اصل و سود تسهیلات اعطایی بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری به صنایع و استفاده از وجوه اداره شده و سایر منابع مالی در چارچوب سیاست های صنعتی و برنامه های توسعه کشور در زمینه احداث، توسعه، بهسازی و نوسازی، سرمایه در گردش، توسعه پیمانکاری های فرعی و تحقیق و توسعه صنایع کوچک دانست.
وی فراهم آوردن موجبات توسعه سرمایه گذاری بخش غیردولتی در صنایع کوچک، کوتاه کردن مدت زمان اجرای طرحهای اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی، با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته و تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری به صنایع کوچک از مهمترین اهداف و وظایف این صندوق عنوان کرد.
دارایی یادآور شد: ضمانت نامه های اعتباری صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای آسان سازی تامین منابع مالی با استفاده از توثیق تسهیلات صنایع کوچک صادر می شود که حداکثر تا 85 درصد اصل و سود تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسه های مالی و اعتباری به صنایع کوچک را تضمین می کند.
وی اضافه کرد: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک برای حمایت هر چه بیشتر از صنعتگران اقدام به عقد تفاهم نامه با بانک های بانک ملی ایران، صنعت و معدن، کشاورزی، پاسارگاد، صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون، توسعه صادرات، رفاه کارگران، سینا و موسسه مالی و اعتباری کوثر کرده که تا سقف 30 میلیارد ریال برای هر واحد صنعتی ضمانت نامه صادر می کنند.
دارایی بیان داشت: تامین سرمایه در گردش جهت افزایش ظرفیت تولید برای واحدها، خرید مواد اولیه، تکمیل حلقه ‌های مفقوده خوشه ‌های کسب و کار، طرح توسعه واحدهای فعال صادراتی، طرح های ایجادی با پیشرفت فیزیکی حداقل 60 درصدی، طرح‌های دانش بنیان و ... از اولویت های صدور ضمانت‌نامه این صندوق می باشد.
وی با اشاره به اینکه نماینده صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در استان ها معاونین صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی است، عنوان کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران می توانند با مراجعه به نماینده های صندوق در استان ها از خدمات و امکانات این صندوق بهره مند شوند.
535 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد.7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.