روح الله غلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده مواد کشف شده شامل قطعات یدکی، آهن آلات، انواع داروهای کمیاب، شیرخشک متابولیک، کاغذ، زیورآلات، زعفران ، ایزوگام و سایر محصولات دیگر بوده است.
وی افزود: گمرک استان بر اساس بخشنامه واصله با توجه به نیاز داخلی هم وطنان از خروج کالاهای اساسی در بخش تجاری و مسافری جلوگیری می کند.
مدیرکل گمرک استان ایلام تاکید کرد: این قبیل کالاها، یارانه ای را به همراه خود ندارند زیرا با توجه به ممنوعیت خروج آنها، برای عودت این قبیل مواد خوراکی با مشکل مواجه می شویم که به همین دلیل نظارت و بازرسی برای جلوگیری از خروج این کالاهای اساسی بشدت انجام می گیرد.
غلامی تصریح کرد: زمینه مبارزه با قاچاق کالا در گمرکات استان ایلام در سال جاری با رشد یک هزار و 100 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده که این میزان از لحاظ تعداد پرونده نیز رشد 225 درصدی داشته است.
وی گفت: در 10 ماهه سال جاری 46 پرونده قاچاق در گمرک ایلام تشکیل شد که تاکنون مراجع قضایی به 45 مورد آنها رسیدگی و عوامل این قاچاق ها نیز به میزان 28 میلیارد ریال جریمه نقدی و ضبط کالاهای قاچاق محکوم شده اند.
غلامی در ادامه به افزایش 66 درصدی درآمد گمرکات استان ایلام نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت(10 ماهه سال) درآمد گمرک استان به حدود 21 میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در استان ایلام با حدود 230 کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک ‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.