به گزارش ایرنا، شهریار داری پور روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران شرکت های انتقال و گاز استانی منطقه غرب کشور در پالایشگاه گاز ایلام اظهار داشت: سالانه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این پالایشگاه تولید می شود که به عنوان مصرف خانگی و صنعتی در استان ایلام و استان های غرب کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: گوگرد تولیدی این شرکت از مرغوب ترین گوگردهای تولیدی و سازگار با محیط زیست است و سالانه بیش از 70 هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام تولید می شود که علاوه بر مصرف شرکت های داخلی، به خارج از کشور نیز صادر می شود.
وی افزود: گوگرد تولیدی این شرکت یکی از با کیفیت ترین تولیدات در بین شرکت های پالایشی کشور است و در آینده اتان، گاز مایع خام و میعانات گازی تولیدی این شرکت نیز به عنوان خوراک پتروشیمی برای تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالا به پتروشیمی ایلام تحویل داده می شود.
داری پور با اشاره به اینکه به منظور حمایت از کالای ایرانی در سال گذشته بیش از 94 میلیارد ریال از شرکت های داخلی، کالا و تجهیزات خریداری شده است، یادآور شد: در سال جاری نیز تاکنون بیش از 66 درصد کالای خریداری این شرکت از تولیدات داخلی بوده است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به توجه ویژه این شرکت به حفظ محیط زیست اشاره کرد وگفت: با کاشت بیش از 24 هکتار چمن، درخت و درختچه، پالایش گاز ایلام یکی از سر سبز ترین پالایشگاه های کشور است.
وی گفت: در راستای پایبندی به تعهدات زیست محیطی و نیز به منظور تلطیف محیط، افزایش روحیه کارکنان، سرانه فضای سبز این شرکت 85 درصد نسبت به فضای ناحیه صنعتی بوده که این مقدار فضای سبز 8.5 درصد بیشتر از الزام زیست محیطی مربوط به صنایع است.
وی با بیان اینکه این شرکت یکی از واحدهای سودآور اقتصادی و اشتغال زا در سطح استان ایلام است، افزود: این شرکت علاوه بر تولید، اشتغال، رونق اقتصادی در منطقه طی سال جاری بابت مالیات عملکردی، ارزش افزوده و سود سهام دولت بالغ بر 250 میلیارد ریال به خزانه و امور مالیاتی استان پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی مدیران عامل شرکت های پلایش گاز از استان های ایلام ،کرمانشاه ،لرستان ،خوزستان و مدیر منطقه هفت عملیات انتقال شرکت ملی گاز ایران حضور داشتند.
7172
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.