یونس آزادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اعتبار هزینه شده برای تکمیل این تعداد پروژه های عمرانی افزود: این پروژه ها با صرف اعتباری افزون بر 59 میلیارد ریال اجرا و به بهره برداری رسیده است.
وی پروژه های بهره برداری شده در ایام دهه مبارک فجر را بیشتر در قالب طرح های بهسازی معابر، احداث کانال و جدول، پارک و فضای سبز، ذاحداث پل و دیگر طرح ها اعلام کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام هدف عملیات عمران روستایی را تسهیل در ارائه خدمات به روستاییان در مناطق محروم برشمرد و اظهار داشت: دهیاران و شوراهای اسلامی این قابلیت و پتانسیل را دارند که از محل اعتبارات دهیاری ها که سالانه بودجه ای به حساب آنها واریز خواهد شد، برای عمران و آبادانی روستا هزینه کنند.
آزادی با اشاره به تعداد 339 دهیاری در استان ایلام گفت: حجم عظیم نیروی انسانی توانمند در دهیارهای استان که بیشتر از افراد تحصیل کرده و متخصص دانشگاهی هستند می‌ تواند در اشتغالزایی و رونق اقتصادی روستاها نقش آفرینی مثبت داشته باشند.
وی اضافه کرد: توسعه پایدار روستایی از اهداف دولت بوده که این مهم در روستاها به دهیاران و شوراها سپرده شده است و از این رو شوراها در پشتیبانی دهیاران برای توسعه پایدار روستا وظیفه مضاف دارند.
آزادی، توسعه پایدار در روستاها را نیازمند مدیریت درست و کارا دانست و یادآور شد: امروز در اجرای سیاست توسعه‌ای دولت دهیاران با اعمال مدیریت درست می‌توانند مدیریت توسعه پایدار را انجام و شوراها به عنوان نماینده و معتمد مردم به این توسعه سرعت بخشند.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری ایلام آموزش را زمینه ساز مشارکت مردم در توسعه روستایی ذکر کرد و گفت: با آموزش و مشارکت مردمی توسعه و مشارکت مردم در توسعه دست یافتنی تر است.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.