دکتر کریم همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تیم در مرحله اول غربالگری، بیماری ‌های گوش، حلق و بینی و کاشت حلزون را تحت پوشش خود قرار می دهد.
وی افزود: خدمات این موسسه در 2 بخش شامل ارائه خدمات به گروه سنی سه تا 10 سالگی خواهد بود همچنین نوزادان زیر سه سال نیز شامل این خدمات می شوند.
همتی یادآور شد: در گروه سنی تا سه سالگی، تمام خدمات توسط دولت و موسسه خیریه بخشش پرداخت می شود و گروه سنی سه تا 10 سال نیز هزینه اعمال جراحی کاشت حلزون آنها با هزینه کمتری صورت می گیرد.
وی تصریح کرد: اعمال جراحی برای افراد ناشنوا حدود 200 تا 300 میلیون ریال هزینه دارد اما در نظر داریم با سرپرست وزارت بهداشت رایزنی تا استان ایلام در ردیف استان های خاص قرار گیرد و این اعمال جراحی با هزینه 30 میلیون ریال انجام گیرند.
دکتر همتی اعلام کرد: با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی ایلام و سازمان بهزیستی کشور، یک مرکز بازتوانی و دفتر موسسه خیریه بخشش در استان ایلام افتتاح و مستقر می شود تا از عزیمت بیماران استان به سایر نقاط کشور جلوگیری شود.
وی یادآور شد: تیم جراحی فوق تخصصی موسسه محکم نیز از یکم تا هشتم اسفندماه امسال بار دیگر به ایلام سفر می نند و در پنج اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) افراد واجد شرایط را تحت عمل جراحی رایگان قرار می‌دهند.
به گزارش ایرنا، طی سه ماه گذشته تیم فوق تخصصی ناهنجاری های مادرزادی اطفال موسسه خیریه محکم تهران، و تیم فوق تخصصی جراحی شکاف کام و لب موسسه مرهم برای درمان بیماری های مادرزادی وارد ایلام شدند.
تیم های درمانی و خیریه های بسیار خوبی وارد ایلام شده اند و ورود آنها حرکتی بزرگ در درمان و ترمیم مشکلات مادرزادی این استان است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.